رویداد جایزه سال هوشمندسازی با حمایت گروه همراه اول و با هدف یافتن راهکارهایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود.​

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، جایزه سال هوشمندسازی با شعار «ایده ‌های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده ‌های نوآورانه و استارتاپی برگزار می شود.

این رویداد که با همت مرکز تحقیق و توسعه شرکت همراه اول ، فروم اینترنت اشیاء ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت حرکت اول تدارک دیده شده به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت آینده، شناسایی و ارایه دقیق چالش های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکارهای فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه های بزرگ در سطح کلان کشور است.

کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده های تولید در کشاورزی از چالش ها و محورهای مدنظر در جایزه سال هوشمندسازی است.

شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های علاقه مند به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی، می بایست ابتدا یکی از 10 حوزه مدنظر در رویداد امسال را برای ارائه راهکارها انتخاب و با پر کردن فرم ثبت نام، آمادگی خود را اعلام می کردند.

سرانجام نیز پس از ارزیابی و داوری های صورت گرفته، ایده های نوآرانه برتر در نمایشگاه تلکام 1400 که احتمالا پاییز برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

از آن جهت که امروزه با بکارگیری نسل های جدید فناوری های ارتباطی مانند 5G، توانایی اتصال افراد و ماشین ها به سهولت ایجاد شده و دنیای فیزیکی و سایبری به واسطه اینترنت اشیاء به یکدیگر پیوند خورده است.

در عین حال، داده های انبوه جمع آوری شده حاصل از این اتصال با هوش مصنوعی (AI) معنا می یابند.

بنابراین با الهام گرفتن از این روند جذاب، این رویداد که با حمایت مالی 100 میلیارد ریالی  برگزار می شود، در تلاش است تا با بکارگیری ابزارهای فناورانه‌ و در کنار اتکاء به خلاقیت و نوآوری جوانان ایرانی، راهکارهایی را برای حل برخی از بزرگترین چالش های اجتماعی و زیست محیطی کشور بیابد.