به مناسبت دوازدهمین سالگرد بانک توسعه تعاون مدیرعامل بانک پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، ۱۵ مرداد ماه مصادف است با سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون ، روزی که پس از طی مراحل مختلف قانونی، آرزوی دیرینه فعالین و دست اندرکاران بخش اقتصاد تعاونی ایران اسلامی برای ایجاد بانکی تخصصی محقق شد و این امید قوت گرفت که شاهد تسریع روند توسعه کسب و کار تعاونی و کوتاه شدن مسیر تامین اعتبارات لازم در راستای گسترش فعالیت های شرکت ها و اتحادیه های تعاونی باشیم.

دوستان، ماموریت اصلی این بانک تأمین و تجهیز منابع لازم بخش تعاونی کشور است، بخشی که به دلیل اهمیت آن در ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و به خدمت گرفتن تمامی نیروهای مستعد فعالیت و ازجمله دهک‌های کمتر بهره‌مند اجتماعی، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم شأن دو بخش دولتی و خصوصی دیده‌ شده است و از این منظر می‌توان بدون مبالغه گفت که نه‌تنها به لحاظ مادی، به لحاظ معنوی نیز از جایگاهی حائز اهمیت برخوردار می‌باشد؛ و به حمد پروردگار، سوابق و روند فعالیت‌ها بر این نکته دلالت دارد که بانک توسعه تعاون به‌عنوان جوان‌ترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های تأسیس و به همت کارکنان پرتلاش خود به توفیقات بسیاری در حوزه ماموریت خود و همچنین دیگر عرصه‌های کار و فعالیت نائل‌آمده است.

ما با هم در ۱۲سال گذشته تعاون و همیاری را بارها مشق کردیم و ۱۲ سال درختی را آبیاری کرده ایم که میوه هایش ،کام بسیاری را شیرین کرده است. همه کارکنان بانک در ستاد و صف و مجموعه شرکت های زیر مجموعه و مشتریان نهادی در ۱۲ سال گذشته توانستند به تعاون سهم شایسته ای از اقتصاد ایران بدهند.

ده ها هزار طرح ملی و منطقه ای با منابع بانک توسعه تعاون ایجاد شده اند که هر یک از آنها تحولات اساسی در زندگی یک یا چند خانواده داشته است .به عنوان یک نهاد مدرن اقتصادی اجتماعی کاهش آلام جامعه را هدف گذاری کرده ایم.

عزیزان، بانک توسعه تعاون افتخار خدمت به تمامی آحاد جامعه ازجمله تعاونگران خلاق هموطن را در بخش‌های مختلف اقتصاد در کارنامه دارد، همچنان که همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها به‌منظور مشارکت حداکثری در توسعه و آبادانی کشور در سرشت این نهاد است و از این جهت، اکنون می‌توانیم مدعی شویم که نهاد مردمی بانک توسعه تعاون از جایگاهی درخور نام و برند خود در صنعت بانکداری ایران اسلامی برخوردار می‌باشد.

و امروز، به جد و بدون هیچ تعصبی عرض می‌کنم این نهاد جوان با عنایت به رزومه قابل قبولی که در پرتفوی خود ذخیره کرده است مورد توجه آگاهان شبکه بانکی و مسئولین عالی کشور می‌باشد و با افتخار در اجرای طرح‌های فراگیر و ملی اشتغالزائی نقشی فعال و عاملیت دارد. خداوند متعال را شاکرم که در برهه‌ای از زندگی حرفه‌ای تجربه چندین سال همکاری با خانواده بزرگ بانک توسعه تعاون را به اینجانب اعطا کرده است.

وهمچنین تاکید می کنم که بدون پشتیبانی همه مسئولین و دلسوزان بخش تعاون و همت و تلاش مجدانه کارکنان این نهاد مردمی در تمامی رسته‌های صف و ستادی طی این سال‌ها و پیش از آن از سال ۱۳۶۸ در قالب صندوق تعاون کشور، امروز شاهد وجود چنین سازمانی ارزشمند و اثرگذار در عرصه صنعت بانکداری کشور نبودیم؛ بزرگوارانی که بسیاری از آنان به درجه بازنشستگی نائل‌آمده‌اند و جای آن دارد که به پاسداشت این روز گرامی از همگی قدردانی نمایم.

فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون را حضور مدیران بخش اقتصاد تعاونی کشور، تعاونگران عرصه کار و تلاش، مشتریان محترم که بدون حضور و پشتیبانی آنان سازمان فلسفه وجودی خود را از دست خواهد داد و البته کارکنان ساعی و خدوم این تنها بانک تخصصی بخش تعاونی ایران اسلامی در اقصا نقاط کشور صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال توفیق بیش از پیش برای تمامی خادمان ایران اسلامی مسئلت دارم.

حجت‌اله مهدیان

۱۵ مردادماه ۱۴۰۰