قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 41 سنت معادل 2 درصد کاهش به 69 دلار و 29 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، به دنبال تقویت دلار و نگرانی ها از اینکه خیز مجدد ویروس کرونا در آسیا و به ویژه چین ممکن است سبب کند شدن روند جهانی ترمیم تقاضا شود، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش 2 درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و 41 سنت معادل 2 درصد کاهش به 69 دلار و 29 سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت بدترین عملکرد هفتگی خود در طی 4 ماه گذشته را به ثبت رساند و شاهد افت 6 درصدی بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که هفته گذشته حدود 7 درصد سقوط کرده بود، امروز با یک دلار و 32 سنت معادل 1.9 درصد افت دیگر به 66 دلار و 96 سنت رسید.

گوردون رمزی تحلیلگر موسسه آر بی سی در یادداشتی نوشت: «همزمان با افزایش نرخ ابتلا به سویه دلتا، نگرانی ها در مورد تضعیف تقاضای جهانی نفت بالا گرفته است.»

تحلیلگران موسسه ای ان زد با اشاره به محدودیت های جدید وضع شده در چین، آن را یک عامل مهم تاثیرگذار بر چشم انداز رشد اقتصادی توصیف کردند.

محدودیت های وضع شده شامل لغو پروازها، محدودیت های مسافرتی در 46 شهر و محدود شدن حمل و نقل عمومی و خدمات تاکسی ها در 144 شهر چین است.

روز دوشنبه چین شاهد ثبت 125 مورد جدید ابتلا به کرونا بود که نسبت به 96 مورد روز گذشته افزایش داشت.