معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ورود ۳۱ محموله سرم دارویی از مرز بازرگان به کشور خبرداد .

به گزارش مرور نیوز، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ورود ۳۱ محموله سرم دارویی از مرز بازرگان به کشور خبرداد و گفت: این محموله‌های سرم از کشور ترکیه تامین و از روز سه شنبه و چهارشنبه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد که پنج محموله از این میزان دیروز به گمرک تهران (شهریار) وارد شده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران ادامه داد: سه محموله از پنج محموله سرمی که دیروز وارد شده بود به صورت حمل یکسره به مقصد حمل شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است، اما دو محموله دیگر همچنان در گمرک مانده و صاحب کالا برای تحویل آن مراجعه نکرده است.

ارونقی گفت: امروز هم ۱۲ محموله از سرم وارداتی به گمرک تهران وارد شد که ۹ محموله آن به صورت حمل یکسره در اختیار شرکت دارویی مرتبط قرار گرفت تا به مراکز درمانی حمل شود و سه محموله دیگر نیز به محض مراجعه صاحب کالا با کمترین تشریفات ترخیص خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا شرایط ویژه‌ای است، افزود: در این شرایط همه اعم از متولیان حمل کالا، گمرک، وزارت بهداشت و دیگر دستگا‌ه‌ها باید دست به دست هم داده و با کمک هم کالا‌های مورد نیاز از جمله اقلام دارویی و درمانی را هرچه سریع‌تر به دست بیماران و بیمارستان‌ها برسانند.

ارونقی گفت: در این بین اگر از سمت هر یک از متولیان نامبرده قصور و یا کوتاهی در حمل، ترخیص و تحویل‌گیری کالا مشاهده شد باید به گمرک اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: همچنین بامداد امروز علاوه بر یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن کرونای چینی، ۵۰۰ هزار دز واکسن دیگر هم از مبداء چین به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و با حداقل تشریفات به متولیان وزارت بهداشت تحویل شد.