وزیر اقتصاد و دارایی، در حاشیه بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، هماهنگی بیشتر برای تسریع در ترخیص دارو از گمرک را خواستار شد.

به گزارش مرور نیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، در حاشیه بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، هماهنگی بیشتر برای تسریع در ترخیص دارو از گمرک را خواستار شد.

همچنین همزمان با بازدید خاندوزی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، محموله ۱۴۳ تنی سرم دارویی وارد شد.

وزیر اقتصادی و دارایی در جریان بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: باید هماهنگی‌های متمرکزی با وزارت صمت انجام گیرد تا شاهد کم هزینه شدن تجارت فرامرزی کشور باشیم و از سوی دیگر گمرک کشور هم همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

او افزود: حل مباحث رجیستری کالا‌های دیجیتال و جلوگیری از قاچاق کالا بسیار ساده و قابل حل است که سامانه مشخص و متمرکزی برای این امر باید تا ۱۰ روز آینده راه اندازی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: هماهنگی بانک مرکزی و گمرکات کشور یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین هماهنگی‌های کشور است که باید با جزئیات دقیقی اطلاعات در اختیار دو ارگان قرار گیرد.

گفتنی است، صبح امروز احسان خاندوزی وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی به همراه میر اشرفی رئیس گمرک و ارونقی معاون فنی گمرک، از انبارهای گمرک فرودگاه امام بازدید کرد.