خاندوزی درباره معرفی رئیس کل بانک مرکزی گفت: گفت‌وگو‌هایی انجام شده و قرار است در روز‌های آینده نتیجه نهایی آن اعلام شود، زیرا از نظر قانونی مسئولیت معرفی با وزیر اقتصاد و دارایی است و باید در در هیئت وزیران مطرح و در نهایت از طرف رئیس‌جمهور ابلاغ شود.

به گزارش مرور نیوز، احسان‌ خان‌دوزی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی با اقتصاددانان که در محل دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های اقتصادی اظهارداشت: تلاش می‌کنیم به‌طور ویژه سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بیشترین هماهنگی‌ها را در مسئله سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: امروز نخستین جلسه هماهنگی برای بودجه سال آینده بین رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت ادامه ارتباط وزارت اقتصاد با نخبگان اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید دسترسی کارشناسان اقتصادی به اطلاعات و آخرین وضعیت و آمار اقتصادی کشور تسهیل شود.

* از ظرفیت نخبگان در سیاست‌گذاری اقتصادی استفاده می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کیفیت سیاست‌گذاری اقتصادی در اقتصاد ایران باید ارتقا پیدا کند و این موضوع عملی نمی‌شود مگر اینکه از همه ظرفیت‌های بالقوه علمی و پژوهشی کشور استفاده شود.

خاندوزی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با اقتصاددانان افزود: هدف من از حضور در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اعلام نیاز جدی نظام سیاست‌گذاری به برقراری ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است تا کیفیت سیاست‌گذاری اقتصادی در اقتصاد ایران ارتقا پیدا کند.

وی گفت: در این جلسه شرکت کردم تا نه تنها نشان بدهم آغوش نظام سیاستگذاری بر روی اهالی علم و صاحبنظران باز است بلکه دست یاری ما به سمت آنان دراز است و از پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌های کشور برای کمک به سیاستگذاری کمک می‌گیریم.

* مصوبات و سیاست‌های وزارت اقتصاد با پیوست نظرات خبرگان منتشر می‌شود

خاندوزی تصریح کرد: این جلسات ادامه خواهد یافت با این تفاوت که ما به‌دنبال نهادینه کردن ساز و کار مستمر و موثر هستیم که همه این ظرفیت‌ها در فضای دانشگاهی و کشور در بیشتر مصوبات و سیاست‌های مهم وزارت اقتصاد مشارکت داده شود و به این سمت برویم که بعد از چند ماهی سیاست مهمی از طرف وزارت اقتصاد ابلاغ نشود مگر اینکه به پیوست آن نظر صاحب نظران و خبرگان هم منتشر شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به جلسه امروز گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه پیشنهاد‌هایی را درباره سیاست‌های مالی و مالیاتی و بانکی و دیگر موارد داشتند که قرار شد هر کدام از این موارد در کارگروه‌های مختلف با حضور نمایندگان پژوهشکده امور اقتصادی و دارایی وزارت خانه به سیاست‌های مشخص و دقیقی تبدیل شود که قابل ارائه و تصویب در سطح کلان باشد.

* رئیس کل بانک مرکزی به‌زودی معرفی می‌شود

خاندوزی درباره معرفی رئیس کل بانک مرکزی گفت: گفت‌وگو‌هایی انجام شده و قرار است در روز‌های آینده نتیجه نهایی آن اعلام شود، زیرا از نظر قانونی مسئولیت معرفی با وزیر اقتصاد و دارایی است و باید در در هیئت وزیران مطرح و در نهایت از طرف رئیس‌جمهور ابلاغ شود.