مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود از هیچ اقدامی جهت جلوگیری از افزایش ابتلا به این ویروس دریغ نورزیده و تا ریشه‌کنی کامل کرونا نیز در کنار مردم خواهد بود؛ شرکت فولاد مبارکه پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را براساس اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از حمیدرضا عظیمیان با اشاره به دغدغه‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان نسبت به جامعه اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان سازمانی پیشرو در قلمرو مسئولیت‌های اجتماعی، رفتار سازمان را در محیط اجتماعی، فراتر از قلمروهای صرفاً اقتصادی تعریف نموده و جنبه‌های اجتماعی و بهبود رفاه جامعه پیرامونی خود را نیز مدنظر قرار داده است.

وی افزود: این شرکت به عنوان سازمانی جهان‌تراز و مسئولیت‌پذیر همواره تلاش کرده با همکاری و هماهنگی مسئولان منطقه، استان و کشور با نگاه ملی به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش شهروندی خود همت گمارد؛ ضمن این که با تغییر و تحول و رشد و شکوفایی سازمان در تولید، این نقش نیز روندی روبه رشد و تعالی درپیش گرفته است. 

مساعدت 15 میلیارد ریالی فولاد مبارکه برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از مراکز درمان‌گر بیماران کرونایی کشور، شرکت فولاد مبارکه در کنار جدیّتی که در تولید محصولات خود داشته، تاکنون بیش از 20 هزار تن اکسیژن رایگان مورد نیاز بیمارستان‌های درمان‌گر بیماران کرونایی سراسر کشور را تأمین نموده است.

وی بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه در شرایط قرمز و حاد کرونایی به تأمین اکسیژن رایگان بیمارستان‌ها اکتفا نکرده و با مساعدت 15 میلیارد ریالی خود، اقدام به افزایش ظرفیت 70 عددی تخت‌های بیمارستان تخصصی سیّار شهید آیت‌الله صدوقی شهر اصفهان نموده است.

عظیمیان تأکید کرد: بیمارستان تخصصی سیّار شهید آیت‌الله صدوقی امسال با حضور سردار سلامی، فرمانده کل محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح و راه‌اندازی گردید که شرکت فولاد مبارکه بدون فوت وقت، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تأمین تخت‌های مورد نیاز این بیمارستان را در دستور کار خود قرار داد.

مساعدت 20 میلیارد ریالی فولاد مبارکه برای خرید دستگاه سیتی‌اسکن بیمارستان محمدرسول‌اله(صل‌الله علیه‌وآله) شهرستان مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: گروه فولاد مبارکه به طور میانگین روزانه بیش از 70 تن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کشور به منظور درمان بیماران کووید 19 قرار داده است، به نحوی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا پایان سال 1399 حدود 11 هزار تن و تا امروز بیش 20 هزار تن اکسیژن مایع جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا بدون دریافت هیچ وجهی تحویل داده است. 

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از هزار و 200 میلیارد ریال مساعدت به بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان کشور جهت خرید تجهیزات درمانی و مواد ضد عفونی‌کننده حوزه بیماری کرونا توسط شرکت فولاد مبارکه صورت گرفته است.

عظیمیان ابراز داشت: شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای بهبود کیفیت خدمات قابل ارائه بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، برای تجهیز بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه به دستگاه سی‌تی‌اسکن«مولتی‌اسلایس»، مبلغ 20 میلیارد ریال مساعدت کرد که این امر منجر به بی‌نیازی شهروندان و بیماران شهرستان مبارکه از ترددهای بین شهری غیر ضرور و مراجعه به بیمارستان‌های مرکز استان اصفهان خواهد کرد.

فولاد مبارکه مسئولیت اجتماعی خود در قبال کرونا را به منصه ظهور رسانده است

همچنین در این خصوص رئیس بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه در گفتگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی‌اسلایس تنها ابزار تشخیص و درمان مبتلایان به ویروس کروناست که با توجه به فرسودگی تنها دستگاه سی‌تی اسکن "۲ اسلایس" موجود در بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌اله‌علیه‌وآله)، این بیمارستان نیازمند دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بود.

شدکتر سعید رئیسی‌زاده افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی‌اسلایس قابلیت تشخیص میزان درگیر شدن ریه مبتلایان به ویروس کرونا را به پزشکان و متخصصان خواهد داد تا نوع درمان براساس تشخیص دستگاه سی‌تی‌اسکن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی دستگاه مذکور، 200 میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه علاوه بر مساعدت‌های گذشته که به تکمیل تجهیزات درمانی بیماری کرونا و تحویل اکسیژن رایگان به این بیمارستان نموده، در این مرحله نیز با تأمین بخشی از هزینه آن، مسئولیت اجتماعی خود در قبال بهبود شرایط و وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور را به منصه ظهور رسانده است.

رئیس بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه در پایان با تأکید بر ضرورت ارتقای شرایط مراکز درمانی درمانگر بیماران کرونایی اذعان داشت: بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه یکی از بیمارستان‌های تحت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دارای 111 تخت خواب فعال است که نقش مهمی در درمان مبتلایان به ویروس کووید 19 داشته است.