مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر حکمرانی هوشمند منجر به ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان می‌شود، گفت: تکمیل زنجیره ارتباطی علم و صنعت موجب رفع نیازها و خلأهای اقتصادی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با تأکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت حمایت از تولید ملی از وظایف مهم آموزش و پرورش، دانشگاهیان، رسانه ملی و تمامی دست‌اندرکاران این عرصه است.

وی با اشاره به اهمیت تولید علم نافع از طریق ارتباط با دانشگاه افزود: راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم در دانشگاه صنعتی اصفهان با همین هدف دنبال شده و شرکت فولاد مبارکه در دیگر اقدامات مشترک با دانشگاه‌ها، موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مأموریت‌های پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان در جهت توسعه محصولات برای گروه فولاد مبارکه و صنعت فولاد ایران گفت: در سال گذشته تولید پروتزهای انسانی در این پژوهشکده عملیاتی شد که در صنعت پزشکی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشور را در این زمینه از واردات محصولات خارجی بی‌نیاز می‌کند.

دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در اعتلای صنعت دارند

وی با تأکید بر ضرورت عقب نماندن از رقابت‌های بازار جهانی ادامه داد: دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در کمک به پیشرفت، رونق و اعتلای صنعت و برآورده ساختن نیاز صنایع کشور به علم و نوآوری و تبدیل نگاه از مونتاژکاری به نوآوری در صنعت دارند.

عظیمیان با اشاره به اهمیت آینده‌پژوهی در شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با مرور تاریخچه صنایع، به شرکت‌های بزرگی برمی‌خوریم که امروز اثری از آن‌ها باقی نیست. اینکه باید چه مسیری را در پیش گرفت مهم‌ترین مسئله‌ای است که رهبران سازمان‌ها با آن مواجه‌اند.

ساخت و اجرای مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد با همکاری دانشگاه تهران

وی اذعان داشت: اقدام دیگر پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان، تأسیس شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری‌های فولاد مبارکه با هدف ایجاد یک مرکز (COE) بود تا بتوانیم با سرمایه‌گذاری، شرکت فولاد مبارکه را در دو حوزه توسعه فرایند و اقتصاد چرخشی توسعه دهیم و با بهره‌گیری از ظرفیت ملی، این موارد را به‌عنوان مأموریت در برنامه خود داشته باشیم.

عظیمیان تأکید کرد: با تعریف مأموریت‌ها و برنامه‌هایی در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها، مرکز تحول دیجیتال صنعت فولاد با بهره‌گیری از دانش استارت‌آپ‌ها و همراهی دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پردیس دانشگاه تهران در حال ساخت و اجراست.

تربیت متخصصان حاصل ارتباط فولاد مبارکه با دانشگاه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: بهترین فضایی که به‌لحاظ فنی می‌تواند در خدمت احداث نخستین آزمایشگاه صنعت نسل چهارم در کشور قرار بگیرد، دانشگاه صنعتی اصفهان است. همکاری این دانشگاه با گروه فولاد مبارکه می‌تواند به تربیت محققان و متخصصانی منجر شود که می‌توانند در آینده نزدیک طرح تحول دیجیتال را در کشور جاری سازند.

وی در پایان با اشاره به مطالعات موردی در دانشگاه‌های آلمان، فرانسه و پلی‌تکنیک میلان، انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان را شایسته دانست و توضیح داد: ایجاد آزمایشگاه صنعت نسل چهارم یکی از الزامات دیگر است و برای طرح تحول دیجیتال اجتناب‌ناپذیر خواهد بود، چراکه معتقدیم موضوع پژوهش و ایجاد توانمندی در نسل جدید باید در دانشگاه اتفاق بیفتد و شرکت فولاد مبارکه هم حامی این بخش باشد تا از نتایج آن در کشور بهره‌مند شویم.