قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.39 درصد افت به 1787 دلار و 58 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که نامشخص بودن زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو سبب شده تا اکثر سرمایه گذاران از انجام معاملات عمده خودداری کنند و همزمان با تقویت دلار در معاملات این هفته قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و اولین کاهش هفتگی 5 هفته گذشته را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.39 درصد افت به 1787 دلار و 58 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.44 درصد کاهش به 1792 دلار و 10 سنت رسید.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی سکیوریتیز در این باره گفت، تقویت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا مانع از سرازیر شدن سرمایه ها به سمت بازار طلا شده است.

پس از انتشار آمارهایی که نشان داد نرخ تورم بالا در آمریکا برای مدتی تداوم خواهد داشت، سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری این کشور شاهد افزایش بود. هرچند در وضعیت افزایش نرخ تورم طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن مطرح می شود، اما در عین حال رشد سوددهی اوراق قرصه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا می شود.

ملک افزود: «افزایش شاخص قیمت های تولید کننده در آمریکا می تواند سرمایه گذاران را به این نتیجه برساند که فدرال رزرو در ماه های آینده سیاست خود را انقباضی تر خواهد ساخت.»

از آنجایی که در صورت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت طلا کاهش می یابد، سرمایه گذاران به دقت تمام تصمیمات بانک مرکزی آمریکا را زیر نظر دارند.