مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت بیان داشت: ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

به گزارش مرور نیوز، با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ، سعید عباسپور ثبت سفارش واردات لوازم خانگی را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ هیچ گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره ای و خارجی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات واردات وزارت صمت افزود: دولت دوازدهم در سال ۹۷ به منظور حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد.

عباسپور بیان داشت: براساس همین تصمیمات گرفته شده، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت بیان داشت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره‌ای در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل مورد تاکید حاکمیت بوده و بر همین اساس این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالاهای مورد نظر همچنان تداوم دارد.

عباسپور در پایان ضمن اشاره به این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است و از سال ۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی مورد اشاره نداشته است، تصریح کرد: تحریم ها و خروج شرکت های لوازم خانگی خارجی باعث شد تا شرکت های داخلی به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت های جایگزین بین‌المللی بروند، برای تحقق این موضوع اطمینان از حمایت های دولت ضروری است که در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ گونه برنامه‌ای برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.