بانک ایران زمین به منظور رضایت مشتری گام های مهمی در مسیر تبدیل‌ شدن به یک بانک دیجیتالی برداشته است و خدمات متنوعی را از این طریق به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، بانکداری دیجیتال یکی از موضوعات داغ این روزهای صنعت بانکداری کشور است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان حرکت در این مسیر یک ضرورت و الزام است.

بانکداری دیجیتال سبب تغییرات جدی در کیفیت خدمات، تنوع در خدمات، تسهیل، تسریع، شخصی سازی محصولات و خدمات، کاهش قیمت تمام شده، تنوع در فعالیت‌های منطبق با نیاز مشتری و مخاطب می‌گردد و در نهایت محملی برای ورود به یک کسب و کار جدید در نظام بانکی تلقی می‌ شود.

یکی از ویژگی‌ های بانکداری دیجیتال، تمرکز بر نیاز و خواست مشتری است. در بانکداری دیجیتال رویکرد بانکداری باز مطرح است به گونه‌ای که مشتریان و یا بازیگران جدید اکوسیستم بانکی نظیر فین تک ها، با دسترسی به مجموعه‌ای از سرویس‌های پایه، متناسب با نیاز خود، محصولات و خدمات جدید را توسعه می‌دهند.

در بانکداری دیجیتال این زمینه فراهم شده که گروه‌های مشتریان و حتی تک تک آنها بهتر شناسایی شده و در کانون توجه قرار گیرند و محصولات، شخصی سازی و سفارشی شده عرضه شود.

بانکداری دیجیتالی از منظر مشتریان در واقع دسترسی به خدمات بانکی در هر زمان و مکان است. در این خصوص بانک ایران زمین به منظور رضایت مشتری در این حوزه پیشگام دیگر مجموعه‌ های همرده خود شده و گام های مهمی در مسیر تبدیل‌ شدن به یک بانک دیجیتالی برداشته است و خدمات متنوعی را از این طریق به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

هزینه‌ها و کارمزد پایین، ارائه خدمات فناوری جدید، ارائه انواع برنامه‌های کاربردی هوشمند، کاهش خطاهای انسانی، حذف هزینه‌های عملیات پردازش ستادی و … دیگر مزایای بانکداری دیجیتالی هستند

در واقع ارائه خدمات با محوریت تجربه مشتری و تغییر نگرش نسبت به فرآیندهای تولید محصول، جاری‌سازی خلاقیت در مجموعه بانک، ارتباط مؤثر با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و … از مواردی است که امروز در بانک ایران‌ زمین تحقق‌ یافته است.

پیاده سازی زیرساخت‌ های مراحل اولیه توسعه و اجرای بانکداری دیجیتال ایران زمین از 25 مهرماه سال گذشته آغاز و تا 27 مهرماه انجام شد. اما آغاز به کار آزمایشی پلتفرم بانکداری دیجیتال این مجموعه در دی ماه سال 1399 کلید خورد. شروع به کار این پلتفرم با برند «فراز»، که بیانگر عبارت «فناوری روز ایران زمین» به اختصار است، دستاورد مهمی برای بانک ایران زمین به خصوص در دوره شیوع گسترده بیماری کرونا محسوب می‌شود.

این بانک تمام تلاش خود را برای دیجیتالی کردن در سال 1400 به کار گرفته تا با خدمت گرفتن تمام منابع انسانی و دانش خود در مناسب‌ ترین زمان و به درستی بتواند از این مرحله عبور کند.