محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه روز شنبه 17 مهرماه در جلسه شورای معاونین این شرکت، مهندس مهدی کفایت را که سابقه مدیریت قراردادهای خرید و مدیریت کنترل مواد شرکت فولاد مبارکه را در کارنامه خود دارد به عنوان معاون جدید سرمایه های انسانی و سازماندهی و آقای مجتبی پوربافرانی را که پیش از این در سمت مدیر امور مالی مشغول به فعالیت بود به عنوان مدیر حوزه مدیر عامل شرکت منصوب نمود.

به گزارش مرور نیوز، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه جلسه شورای معاونین این شرکت، ضمن اشاره به تعالی سازمانی شرکت، همسوسازی و بهینه سازی افراد با اهداف و نیازهای کسب و کار جهت دستیابی به عملکرد برتر را به عنوان یک رویکرد جدید از مدیریت سرمایه های انسانی در داخل شرکت مطرح کرد.

محمدیاسر طیب نیا با اشاره به ارزش بالای کارکنان به عنوان سرمایه انسانی در سازمان گفت: حوزه سرمایه های انسانی به مدیریت کارکنان برای بهبود کیفیت زندگی کاری در داخل و خارج سازمان پرداخته و می کوشد تا برتوانمندی ها و دانش کارکنان بیفزاید. در این راستا استخدام استعدادها، جهت دهی درست این استعدادها، ایجاد حس خودکفایی و آماده سازی آنها برای رویارویی با شرایط پیچیده آینده و نهایتاَ رشد و بهینه سازی سرمایه های انسانی، جزو اولویت های شرکت فولاد مبارکه می باشد.

طیب نیا در ادامه انتظار خود از معاونت جدید سرمایه های انسانی و سازماندهی را ایجاد احساس تفاوت در نگاه مدیریت به کارکنان بیان کرد و افزود: جهت ایجاد این احساس متفاوت، نیاز به تغییر رویکردهای این معاونت و حرکت به سمت ایجاد اشتیاق و اثربخشی کارکنان به جای رضایت کارکنان، رسیدن به همکاری و مشارکت کارکنان به جای کنترل کارکنان، متقاعد سازی بجای قدرت سازمانی، مشاهده نقاط قوت پرسنل و کمک به رفع نقاط قابل بهبود پرسنل و نگاه انسانی به کارکنان به عنوان سرمایه های شرکت می باشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت چابک سازی ساختارهای سازمانی شرکت و سازماندهی آن متناسب با رویکردهای طرح شده و تعالی سازمانی، بر تبدیل تفکر خدماتی به تفکر توسعه ای در این حوزه اشاره کرد و گفت : بنده انتظار دارم جهت توسعه نشاط کاری، اخلاق ، فرهنگ و ارزش ها، برنامه ریزی لازم در سازمان انجام گردد و اهتمام جدی در مسائل حوزه ایمنی، پیشگیری و ورزش به عمل آید.

طیب نیا در پایان گفت : در حوزه پیمانکاران نیز نکات و مسائلی وجود دارد که باید مورد توجه قرارگرفته و تضادها و تعارضات موجود برطرف شود تا متعالی بودن سازمان فولاد مبارکه در بخش پیمانکاران خدوم شرکت نیز بروز و ظهور یابد.