به نظر می رسد در ابتدای هفته آینده روند صعودی شاخص در موج جدید اش مثبت باشد و شاخص از مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عبور کند.

به گزارش مرور نیوز، شاخص کل بورس بعد از یک رشد ۸ هزار واحدی باعث صف خرید در اکثر نمادها شد، هرچند برخی از نمادهای خودرویی صف های خود را عرضه کردند و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ هزار واحد قرار گرفت؛ در واقع این ادامه روند صعودی شاخص در موج جدید اش است که به نظر می رسد در ابتدای هفته آینده هم مثبت باشد و شاخص از مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عبور کند، حالا باید دید که این روند صعودی به صورت شارپ خواهد بود یا اینکه به یک میلیون ۴۵۰ هزار واحدی پولبک خواهد زد و در بدبینانه ترین حالت شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد افت خواهد کرد و در گام بعدی روند صعودی جدید را آغاز خواهد کرد.

با توجه به اینکه در معاملات روز چهارشنبه شاخص تحت تاثیر نمادهایی مانند وبملت، اخابر، وامید، رمپنا، کگل و وتجارت رشد کرده است ورود سرمایه به گروه های صنعتی تغییر کرده و بسیاری از سهامداران دیگر وارد صف های خرید نمی شوند و بیشتر در معاملات متعادل خرید می کنند.

بیشترین حجم معاملات

بیشترین حجم معاملات از آن گروه های بانکی بود و به ترتیب وبملت، کرمان، وتجارت، خبهمن، وبصادر و شبندر بیشترین خرید و فروش در قیمت های مثبت را داشتند. همچنین در دقایق پایانی معاملات بیشترین ارزش در صف خرید متعلق به نمادهای خبهمن، شفن، خگستر، خنصیر و غکورش بود و بیشترین ارزش در صف فروش مربوط به نمادهای وسخوز، وسرضوی، .سصفا، وسقم و وسخراش بود.

ورود روز قبل سهامدار عمده شامل نمادهای ثعمتا، خوساز، فاراک، وبشهر، کترام، کگل و روز قبل سهامدار عمده شامل نمادهای ثنوسا، حشکوه، شلعاب، فاراک، وحافظ، ویسا بود.

ورود و خروج پول هوشمند

معاملات روز چهارشنبه حکایت از این داشت که نمادهایی همچون وحافظ، وسخوز، بایکا، وجامی، فنفت، خروج پول هوشمند داشته اند و نمادهایی مانند فراور، سشمال، وبصادر، ونوین، حگردش، وسگیلا، حکشتی، بالبر،زنگان، سالار، وتجارت، وسکرشا، وسکرمان، وساشرقی ورود پول هوشمند داشته اند و نمادهایی مانند وگردش، شنفت، وسقم، وسین، سامان، شفن و ساروج کد به کد حقوقی به حقیقی داشتند و نمادهایی وحافظ، دجابر، وسخوز، غشان، شکلر، ونفت، وجامی، حشکوه و دشیمی حجم های مشکوک داشتند.

در هفته جاری قیمت ارز نسبت به هفته گذشته کمی روندی صعودی داشت و بازار رمزارزها هم تا حدودی نوسانی بود، به همین دلیل می توان گفت که بازار های موازی بورس ایران در اوج قیمت هستند و ورود به معاملات اینگونه پیش بینی می شود که با توجه به موضع گیری نماینده های مجلس برای حمایت دولت از بازار ورود سرمایه به بورس ادامه داشته باشد، چراکه در چند روز اخیر حجم معاملات خرد هم بهبود پیدا کرده است، از طرف دیگر آمار بانک مرکزی حکایت از رشد ۴ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در کشور است که سیگنال های تورمی به بازار می دهد، حالا هرچند بخشی از سرمایه حقوقی ها و ... وارد بازار بدهی شده اما میزان خروچ پول از صندوق های درآمد ثابت می تواند این مساله را جبران کند.

شاخص هم اکنون در کف حمایتی

در روزهای گذشته بسیاری از سهامداران سهام خود را فروختند، اما با توجه به اینکه بازار روندی صعودی دارد و شاخص هم اکنون در کف حمایتی خود قرار دارد باید سهامداران خرد تابع جو روانی بازار نباشند و بهترین استراتژی صبوری خرید و فروش است، زیرا روند بازار سهام ایران به دلیل تورم بالایی که دارد صعودی است و در شرایط کنونی حقوقی ها با نوسانات سنگین می خواهند سهامداران خرد را حذف کنند تا در حجم معاملات پایین بتوانند سهمام را جمع آوری کنند.

اکنون که بازار بعد از صعودی چند روزه دوباره وارد نوسان شده است، بسیاری از سهامداران سهام خود را عرضه می کنند اما حقوقی ها صبورند و در صورتی که به اهداف خود نرسند ممکن است برای مدت طولانی بورس را وارد رکود کنند تا دوباره آهسته آهسته سهم ها را جمع کرده و دوباره در قیمت های بالاتر به سهامداران خرد بفروشند.

 با وجود صف های خرید سنگین در روزهای گذشته برخی نماد ها آخر هفته منفی عرضه شدند و برخی گروه ها هم یکسره سهام ها را رشد داده اند و در برخی نمادها قیمت بجایی رسیده که اندیکاتورها حالت اشباع خرید یا فروش را نشان می دهد. بنابراین در شرایط کنونی سهامداری باید بلندمدت سرمایه گذاری کند و وضعیت تابلو و گزارش های عملکردی شرکت ها را هم زیر ذره بین قرار دهد تا در بهترین فرصت سهام را عرضه کند.