مصطفی قلی خسروی گفت: در حال حاضر بازار مسکن تحت تاثیر جو روانی ثبت نام مسکن جهش تولید قرار گرفته و با توجه به رکود موجود در بازار تا پایان سال قیمت ها ثابت می ماند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه هر امتیازی که دولت برای بخش مسکن می دهد می تواند در بازار تاثیر گذار باشد، گفت: وقتی ثبت نام برای مسکن یک ماهه انجام می شود و قبضی به متقاضی داده شود به دلیل اینکه احتمال دارد در همان زمان مشکلی مالی برای فرد پیش بیاید و نتواند اقساط خود را پرداخت کند، ممکن است امتیاز خود را بفروشد، از این رو نباید ثبت نام در مسکن به صورت یک ماهه انجام شود.

قلی خسروی با بیان اینکه برخی متقاضیان ممکن است در سال های آینده توان ثبت نام داشته باشند، افزود: در شرایط کنونی برخی ها توان مالی ثبت نام را ندارند و این موضوع مشکلاتی را می تواند در تامین مسکن مردم هم به وجود بیاورد.

او با بیان اینکه اثر روانی ثبت نام جهش تولید باعث شده که بازار کمی آرام تر شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن به شدت بالا رفته تا پایان سال هیچگونه رشد قیمتی نخواهیم داشت و این آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار است که بازار را ملتهب می کند، زیرا وقتی بازار راکد است قیمت ها نمی تواند صعودی باشد، اما آمارها منجر به جریان روانی می شود و تغییرات را در بازار رقم می زند.

قلی خسروی با بیان اینکه هم اکنون فناوری های وجود دارد که می تواند تولید یک میلیون مسکن در سال را محقق کند، گفت: به توجه به تجربه گذشته و فناوری های که در کشور وجود دارد دولت می تواند در طول ۴ سال حدود ۵ میلیون مسکن بسازد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مشاغل کشور وابسته به صنعت ساختمان هستند، تصریح کرد: در بحث مصالح ساختمانی و ساخت و ساز باید دولت بر بازار نظارت داشته باشد و از طرف دیگر دولت در بحث ساخت و ساز هم نباید به صورت مستقیم ورود نکند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند.