رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت نباید نسبت به زندگی مردم در این فضا که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند بی توجه باشد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه مخالف تخصیص هر گونه ارز دولتی برای واردات کالا هستم، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در سال های گذشته رخ داده، ارز دولتی تنها منشا رانت برای عده ای خاص بوده است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی همچنین افزود: دولت نباید نسبت به زندگی مردم در این فضا که با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند بی توجه باشد.

او همچنین ادامه داد: این ارز باید صرفا در اختیار دارو و درمان قرار بگیرد و البته باید نظارت کامل بر این بخش وجود داشته باشد تا کسی از این منابع ملی سواستفاده نکند.

دولت باید به دهک های پایین جامعه یارانه اختصاص دهد

وی با اشاره به اینکه دولت باید به دهک های پایین جامعه یارانه اختصاص دهد، اظهار کرد: نگاه دولت به سفره مردم باید به گونه ای باشد که مطمئن شود بعد از حذف ارز دولتی نوساناتی در این بخش ایجاد نمی شود.

ارز دولتی برای مردم و کشور هیچ منفعتی ایجاد نمی کند

روغنی گلپایگانی با تاکید بر اینکه ارز دولتی برای مردم و کشور هیچ منفعتی ایجاد نمی کند و باید فضای اقتصادی را در اختیار تولید و بخش خصوصی قرار داد، اظهار کرد: امروز گوناگونی در نرخ ارز مساله است، از طرف دیگر قیمت کالاها باید در بازار تعیین شود، اما دولت نباید کمک به مردم را فراموش کند و این مساله را باید از راهکارهای دیگری غیر از تخصیص ارز دولتی حلش کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از تفاوت قیمت ارز نیمایی و بازار آزاد اظهار کرد: هرچقدر قیمت ارز در مکانیسم بازار تعیین شود صنعت کشور رشد خواهد داشت، زیرا هم اکنون بسیاری از صنایع کشور قدرت رقابت با محصولات خارجی را در بازارهای جهانی ندارند و این مساله تحت تاثیر وضعیت بازار ارز در کشور است و باید در سطح کلان اصلاح شود.