معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بانک توسعه تعاون با اقداماتی که در سطح کشور انجام داده سبب تقویت و توسعه بخش تعاون شده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی مسکنی در نشست با اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون که در محل ستاد بانک برگزار شد ، در ابتدا در تماس تصویری با حجت اله مهدیان ، مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن احوال پرسی از وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر بهبودی کامل حاصل شود و به محل کار خود بازگردد.

وی در ادامه تصریح کرد : مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای به بخش تعاون دارند و همواره بر نقش آفرینی این بخش در اقتصاد کشور تاکید کرده اند.

وی اعلام کرد: دولت سیزدهم و شخص وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز نگاه خاصی به بخش تعاون دارند و معتقدند با تقویت بخش تعاون می توان بسیاری از مشکلات کشور در حوزه های مختلف را با تعاون و همیاری حل کرد.

مسکنی افزود: نهاد های بخش تعاون اعم از دولتی و مردمی همچون بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، اتاق تعاون و اتحادیه های تعاونی با همدلی و تعریف اهداف مشترک می توانند بسیاری از چالش های کشور را رفع کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حوزه فعالیت تعاونی ها بسیار گسترده است و این نهادها می توانند از تامین مواد اولیه تا توزیع اقلام مصرفی و ساخت مسکن حضور موثر و کارگشا داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های بخش تعاون تمام ارکان کشور اعم از مجلس و دولت هم نظر هستند ،گفت: با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اقدامات توسعه ای این بانک در سراسر کشور افزایش می یابد.

اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این نشست به ارایه گزارشاتی در خصوص ظرفیت‌های بخش تعاون ،اقتصاد تعاونی و نقش بانک توسعه تعاون در اقتصاد ایران و ظرفیتها و امکانات این بانک پرداختند.

سید باقر فتاحی ، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این نشست گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان جوانترین بانک دولتی وتوسعه ای کشور در طول 12 سال گذشته اقدامات موثری در سطح کشور انجام داده است.

وی افزود: راهبردهای توسعه ای بانک موجب شده است که در تمام شهرستان های کشور شعبه داشته باشیم. این حضور موجب خدمت رسانی به بنگاه های کوچک و متوسط شده است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون در پروژه های ملی نیز گفت: به عنوان بانک عامل در طرح بزرگ «اشتغال پایدار روستایی و عشایری» توانسته ایم با پرداخت بیش از 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات 52 هزار شغل پایدار در سطح روستاهای کشور ایجاد کنیم که همین امر از مهاجرت روستاییان به شهر ها جلوگیری کرده است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ادامه داد: در قالب تبصره 18 قانون بودجه کل کشور تاکنون 34 هزار میلیارد ریال به پروژهای ملی در بخش کشاورزی، صنعت ،راه، آب و فاضلاب و گردشگری اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون می توان اقدامات توسعه ای این نهاد مالی را در سراسر کشور ارتقا داد.

در این نشست عباس نجفی،محمد جعفر ایرانی ، و امیر هوشنگ عصارزاده اعضای هیات مدیره بانک حضور داشتند.