معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از پیش بینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو کشور در سال آینده خبر داد و گفت: خودروسازان بخش خصوصی در حال تلاش برای افزایش عرضه هستند. خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با اشاره به اینکه سال ۹۰ یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری تولید کردیم، افزود: بیشترین واردات خودرو مربوط به سال ۹۳ می‌شود. ۱۰۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۳ وارد کشور شده و در سال ۹۶ حدوداً ۷۰ هزار دستگاه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اعلام شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، خیلی از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد ولی اگر تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می‌توانیم صادر و چه میزان تولید کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین گفت: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم، بر اساس تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.