رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: واحدهای دامداری و مرغداری سنتی از سامانه بازارگاه به میزان نیاز یا تقاضای خود منتفع نمی‌شوند و واحدهای تولیدی صنعتی هم گاهی با مشکل دریافت نهاده از سامانه بازارگاه مواجه هستند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام احد آزادیخواه در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در گذشته نه چندان دور سامانه بازارگاه که می‌باید به همه سامانه‌های دیگر وصل می‌بود، متصل نبود و موجب می‌شد که کالا و نهاده قبل از ورود به سامانه بازارگاه از بازار سیاه سر درآورد که البته این موضوع هنوز هم کامل حل نشده است.

وی ادامه داد: ایرادات دیگری از قبیل پرونده قضایی داربودن برخی تامین کنندگان نهاده دامی سبب بروز تاخیر در رسیدن نهاده به دامداران می‌شد.

سهراب فرجی، قائم مقام معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی هم در سوی دیگر استودیو گفت: در سامانه بازارگاه هنوز مشکلاتی از قبیل حمل و نقل و دریافت و ارسال وجود دارد که البته در قبال این مشکل سامانه حمل و نقل ریلی جایگزین شد که در حال حاضر دیگر بارها تحویل راه آهن هم نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای حل و رفع مشکل تاخیر در رساندن نهاده به صاحبان جوجه و مرغ، ترتیبی اتخاذ شده تا در ۲۱ روز اول جوجه ریزی نهاده دریافت کند صرفاً این نوبت نهاده به کارخانجات خوراک آماده منتقل خواهد شد و اگر جوجه ریزی انجام نشود نهاده‌ها بر می‌گردد.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور هم در ارتباط زنده تصویری با این برنامه گفت: عمده‌ترین مشکل و ایرادی که به سامانه بازارگاه وارد است تاخیر در تامین و تخصیص نهاده به واحدهای مصرف کنندگان می‌باشد، ورودی این سامانه کم‌تر از حد تقاضا بوده است و نیاز مصرف کنندگان را رفع نمی‌کند.

وی ادامه داد: واحدهای دامداری و مرغداری سنتی از سامانه بازارگاه به میزان نیاز یا تقاضای خود منتفع نمی‌شوند و واحدهای تولیدی صنعتی هم گاهی با مشکل دریافت نهاده از بازارگاه مواجه هستند.

مقدسی تصریح کرد: علاوه بر ایرادات و مشکلات تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه، قرارگیری در خشکسالی و کم آبی هم دردی مضاعف برای تولید کنندگان و دامداران کشور محسوب می‌شود.