وزیر اقتصاد گفت: بسیاری از مواقع استانداردهای حسابداری رعایت نمی‌شود، گاهی استانداردهای حسابداری تحت فشارها مختلف اداری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و مغفول می‌ماند

به گزارش مرور نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در آئین بزرگداشت روز حسابدار و حرفه حسابداری اظهار داشت: نظارت مالی یکی از ارکان اداره صحیح اقتصاد است و بخش زیادی از کیفیت نظارت مالی توسط حسابداران حرفه‌ای راهبری می‌شود.

وی افزود: از منظر سیاست‌های انقباض و کارآیی و سیاست‌های عدالت و مبارزه با فساد، مساله نظارت مالی و نقش حسابداری و حسابرسی بی‌بدیل است، اما کمتر به این موضوع توجه شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بسیاری از مواقع استانداردهای حسابداری رعایت نمی‌شود، ادامه‌داد: گاهی استانداردهای حسابداری تحت فشارها مختلف اداری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و مغفول می‌ماند که آثار آن در سال‌های بعد وقتی مشکلاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها رخ می‌دهد و دیگر کاری نمی‌توان انجام داد، قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: در دوره جدید وزارت اقتصاد مسرّ است بهتر از گذشته نظارت مالی را پیگیری کند.

خاندوزی بیان‌داشت: تاکنون اقدام‌های خوبی در موضوع نظارت مالی انجام شده است و گزارش صورت حساب سابقه بودجه ماه‌ها زودتر از زمان مقرر توسط خزانه‌داری آماده شد و از اوایل آذرماه صورت‌های مالی ۹۹ دولت را به ریاست جمهوری ارسال کردیم.

وی اظهار داشت: مطالبه بنده تسریع و اعمال استانداردهای تبعیض به نحوی است که بتوان در صورت وقوع سو مدیریت در مسائل مالی، نظارت مالی را احیا کرد.

وزیر اقتصاد گفت: بخشی از نظارت مالی، به انجام کمک از سوی وزارت اقتصاد به حسابداران و ذی‌حسابان مربوط و با بهبود سامانه‌های گزارشگری و یکپارچگی آنان انجام می‌شود.