شرکت بیمه کوثر توانست در هشت ماه سال1400 مبلغ 7هزارو100میلیارد ریال سود را از محل سرمایه‌گذاری‌های گوناگون محقق کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، مدیر سرمایه‌گذاری و اقتصادی شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار پولی مالی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان‌کرد:  برنامه‌ریزی برای افزایش سودهای ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر شرکت بیمه است، زیرا عموما درآمدهای بیمه‌گری ناچیز و بعضا منفی است. بنابراین شرکت بیمه کوثر نیز از چند سال قبل برنامه‌ریزی دقیق و جدی برای این عرصه در نظر گرفت که خوشبختانه به نتایج خوبی نیز منجر شد.

نوید خاندوزی گفت: شرکت بیمه کوثر از حیث سودآوری خالص در سال گذشته رتبه سوم را در صنعت بیمه به خود اختصاص داد و منافع خوبی را نصیب سهام‌داران و ذی‌نفعان کرد.

وی بودجه براوردی ابتدای سال و پیش‌بینی شده شرکت از محل سرمایه‌گذاری‌ها را برای سال جاری 6هزارو800میلیارد اعلام کرد و اظهار کرد: علی‌رغم وضعیت نه چندان مناسب بازار سرمایه که با ریزش‌ها و نوسانات فراوانی همراه بود، خوشبختانه توانستیم از ابتدای سال تاکنون مبلغ 7هزارو100میلیاردریال سود شناسایی کنیم. به عبارتی در هشت ماه به هدفی که برای دوره 12 ماهه تعریف شده بود دست یافتیم و در حال حاضر از آن گذشته‌ایم.

مدیر سرمایه‌گذاری و اقتصادی بیمه کوثر از انتظار رشد قابل توجه سود سرمایه‌گذاری‌ها در سه ماه پایانی سال خبر داد و گفت: بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌های بیمه کوثر در هلدینگ غدیر و گسترش نفت و گاز پارسان قرار دارد که مجامع این دو هنوز برگزار نشده و سود قطعی سرمایه‌گذاری ناشی از این محل هنوز در محاسبات ما وارد نشده است. با توجه به شرایط خوب این شرکت‌ها، به نظر می‌رسد امسال نیز شرکت بیمه کوثر بتواند به سودآوری خوبی برسد و باز هم در سطح صنعت از این نظر بدرخشد.