رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با شیوه فعلی پرداخت یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم نه وضع دهک‌های متوسط به پایین بهبود پیدا می‌کند؛ نه شاخص‌های کلان اقتصادی رشد خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان یارانه‌ها در سال‌های گذشته افزایش قابل‌ توجهی داشته و سال آینده هم منابع مربوط به این بخش ۳۰ درصد رشد دارد. با وجود پرداخت یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیم هدف اصلی که بهبود وضعیت اقشار کم‌ درآمد  بوده محقق نشده است.

وی گفت: در حال حاضر اقشار برخوردار بیشترین برخورداری از یارانه‌های غیرمستقیم به‌ ویژه در حوزه کالا‌های اساسی و انرژی را دارند؛ همین وضعیت منجر شده که دادن یارانه در جهت عکس عمل کند و وضعیت دهک‌های پایین بهبود فراوانی پیدا نکند.

میرکاظمی عنوان کرد: بهترین جا برای تدوین طرحی که بیشترین اثربخشی و کمترین مشکل را داشته باشد سازمان هدفمندی یارانه‌هاست.در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شاخص‌های کلان از حاشیه به متن آمده است؛ ما ابزار‌های لازم برای کنترل و کاهش نرخ تورم را در بودجه دیده‌ایم. برای رشد اقتصادی متوزان ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته‌ایم؛ به‌عبارت‌دیگر ساختار بودجه بر اساس رشد اقتصادی شکل‌گرفته است.