آرون گروپ پس از اینکه دفترش در ایران پلمب شد با این ترفند که دارای مجوز بین المللی برای معاملات بروکری است تلاش می کند شبکه خود را معتبر نشان دهد و تبلیغات وسیعی در تلویزیون های خارج نشین آغاز کردهاست. حال مردم باید مراقب سرمایه خود باشند و وارد معاملات غیرقانونی این گروه نشوند.

به گزارش مرور نیوز، نزدیک به یک سالی است که دفتر آرون گروپ در ایران پلمب شده است، این اتفاق پس از آن افتاد که بسیاری از افرادی که در معاملات آرون گروپ شرکت کرده بودند، سرمایه خود را از دست داده و برای اعاده حق خود جلوی سازمان های نظارتی و دادسری تجمع کرده بودند؛ هرچند در همان زمان هم بسیاری از رسانه ها از جمله خبرگزاری موج اطلاع رسانی کرده بودند که در تله افرادی مانند فرزاد وجیهی گرفتار نشوند، زیرا او با معاملات پانزی عملا سرمایه مردم را از بین می برد و حالا او مسیر خود را عوض کرده و از طریق شبکه های تلویزیونی معاند خارجی فارسی زبان به دنبال اغفال مردم است.

آرون گروپ با این ترفند که دارای مجوز بین المللی برای خرید و فروش و معامله طلاست به دنبال این است که شبکه خود را معتبر نشان دهد در حالی که مجوز آرون گروپ تنها برای ضرب سکه به اسم آرون گروپس بوده و به فردی به اسم آرون دریک رخشان داده شده و مجوزی برای معاملات بروکری و فارکس ندارد و سابقه این گروه نشان داده که هر فردی که در ایران وارد معاملات این گروه شده با زیان سنگین مواجه بوده است.

شرگرد آرون گروپ در معاملات بروکری

شرگرد آرون گروپ در معاملات بروکری اینگونه بوده که با دستکاری، معاملات طلا را با قیمت بالا به مشتریان می فروشد و بعد با پیشنهاد قیمت پایین به دنبال خرید همان طلاست و زمانی که مشتریان نسبت به این اتفاقات اعتراض می کنند، اعلام می کند شما قوانین و مقررات را در زمان ورود به معامله مطالعه کردید و با علم به اینکه بروکری آرون گروپ قیمت گذاری خاص خود را دارد و با روندهای جهانی کاری ندارد وارد این معاملات شده اید و همین مساله باعث می شود که مردم نتوانند روند را تغییر دهند.

مساله دیگر این است که سرمایه گذاران حتی نمی توانند از مراجعه قضائی به حقوق خود برسند، زیرا دفاتر این بروکر در ایران به دلیل تخلف و غیر قانونی بودن بسته شده است و اگر قرار به رسیدگی به پرونده های فرزاد وجیهی باشد باید بتوانند آن را احضار کنند، اما این فرد در کشورهای مختلفی همچون دانمارک و ارمنستان قیومت دارد و چندباری هم که توسط پلیس فتا به بهانه های مختلف احضار شده مراجعه نکرده است. بنابراین در شرایط کنونی بهترین پیشنهاد برای مردم این است که وارد معاملات این گروه نشوند.

ریسک ورود به معاملات بروکری آرون گروپس

در واقع ریسک ورود به معاملات بروکری آرون گروپ تنها به زیان های معاملات محدود نمی شود و حتی افرادی که سرمایه های خود را با زیان می خواهند از پروفایل خود خارج کنند نمی توانند و با چالش های زیادی مواجه هستند، هرچند آورن گروپ در زمان ثبت نام افراد و تبلیغات خود همه چیز را به صورت ایده آل نمایش می دهد و حتی تاکید می کند که تضمین کافی برای معاملات و ورود و خروج پول وجود دارد اما در عمل این یک تله برای ورود سرمایه های بیشتر به این بروکری است و در زمانی که افراد می خواهند سرمایه های خود را خارج کنند با پاسکاری نیروهای آرون گروپس مواجه می شود و ابتدا زمان می خرند تا از سرمایه فرد همچنان استفاده کنند و بعد از آن مشکلاتی در زمینه صرافی و... به وجود می آورند و همین مساله باعث می شود افراد از ورود به معاملات این بروکر پشیمان شوند.

نکته دیگری که باید سرمایه گذاران دقت کنند این است که بازار طلا به تازگی با نوسانات زیادی روبروست و این بروکر در زمانی که قیمت طلا بالا می رود طلا را با قیمت های بسیار پایین می خرد تا سرمایه گذاران به واسطه افزایش ارزش دارایی سود نکنند و زمانی که قیمت جهانی طلا پایین می آید برای فروش قیمت ها را پایین نمی آورد و برای خرید با قیمت کمتر از قیمت جهانی می خرد و برای این رفتار غیر حرفه ای اینگونه توجیه می کند که اگر این دامنه قیمتی وجود نداشته باشد ما ضرر می کنیم و این نوسانات لازمه معاملات بروکری است!