سرویس POC یکی از اپراتورهای تلفن همراه که می تواند جایگزین مناسبی برای بیسیم های سنتی موجود باشد و برقراری ارتباط بین پرسنل یک بیزینس یا سازمان را تسهیل کند، در نمایشگاه تلکام 1400 معرفی و ارائه شد.

به گزارش مرور نیوز، در حالیکه سومین روز از نمایشگاه بین المللی ایران تلکام 1400 سپری می شود، بسیاری از برندهای بزرگ ارتباطی در این رویداد حاضر شده و آخرین دستاوردها و محصولات تکنولوژیک خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

حضور اپراتورهای اصلی تلفن همراه در این رویداد همچون سنوات گذشته منجر به رونق حضور علاقه مندان به موضوعات تکنولوژیکی شده و همت آنها در توسعه فناوری های روز نیز بی تأثیر در این میزان استقبال نبوده است.

به عنوان مثال یکی از سرویس های جذاب برای سازمان ها که در این رویداد توسط اپراتور اول تلفن همراه ارائه شده، سرویس POC که اختصاری Push to talk over Cellular  است، می باشد که به نوبه خود ارزش بالایی در تأمین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و کسب و کارها خلق می کند.

در سرویس POC همراه اول، امکان ایجاد ارتباط نیمه دو طرفه فردی و گروهی با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده پوشش گسترده فراهم است.

این سرویس شامل نرم افزار ارتباطی سمت کاربر نهایی و سرور واسط و تجهیزات بیسیم ارتباطی، مانند سرویس های رادیویی بیسیم امکان ارتباط گروهی تصویری و صوتی push to talk را از طریق شبکه عمومی (اینترنت) یا خصوصی (APN) ایجاد می کند در حالیکه نسل های گذشته بیسیم نیز از طریق درگاه به آن متصل می شود. 

در کنار نرم افزارهای کاربردی مذکور، نرم افزار تحت ویندوزی به منظور استفاده در مراکز کنترل مدیریت در این سرویس در نظر گرفته شده است که در آن امکان مدیریت کاربران و ایجاد ارتباط تصویری، صوتی و تبادل اطلاعات بین کاربران و مرکز کنترل از طریق موقعیت مکانی کاربران، ویدیو، متن و تصویر فراهم می شود.

با توجه به اینکه امکان ارتباط رادیویی سهل الوصول، سریع و گروهی با کیفیت مطلوب در اغلب مشاغل یک ضروروت انکار ناپذیر است و به موازات توسعه همه جانبه کشور و کسب و کارها در سال های اخیر، سازمان های مرتبط و ذیصلاح در امور رادیویی با حجم بالایی از تقاضا برای بر پایه شبکه های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و UHF مواجه شده اند و به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی، ارایه این سرویس ها به صورت محدود و با هزینه های بالا صورت می پذیرد که سرویس POC می تواند جایگزین مناسبی برای این نیازمندی ها باشد.

خلاصه کاربردهای این سرویس را می توان در جامعه گسترده ای از مشتریان سازمانی نظیر صنعت راه و ساختمان، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری و توریسم، صنایع ریلی و حمل و نقل هوایی و بنادر، ادارات و سازمان ها، مراکز آموزشی و مراکز تفریحی و فروشگاه های زنجیره ای و ... تعریف کرد و قطعا سرویس POC می تواند جایگزین مناسبی برای بیسیم های سنتی موجود باشد و برقراری ارتباط بین پرسنل یک بیزینس یا سازمان را تسهیل می کند.