رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه باانضباط مالی و پولی است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: کسانی که با نگاه کارشناسی و رویکرد علمی نظراتی درباره بودجه دارند، موردتوجه قرار می‌گیرند و حتی اگر در موارد محدودی بودجه نیاز به اصلاح داشته باشد، آماده انجام آن هستیم.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ منابع و مصارف باهم همخوانی دارند، درآمدها واقعی دیده‌شده و هزینه‌های دولتی به‌غیراز حقوق کاهش داشته است، چراکه کسری بودجه برای دولت خط قرمز است.

میرکاظمی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه برای سومین ماه متوالی کاهشی بوده و در آذر ۰,۵ درصد تنزل پیداکرده؛ موضوعی که نشان‌دهنده رویکرد درست دولت در عدم استفاده از پول پرقدرت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت در سال آینده به دنبال کنترل و کاهش قابل‌توجه تورم البته نه به شیوه رکود بلکه باانضباط مالی و پولی است، افزود: به دستور رئیس‌جمهور پیوست عدالت بودجه تدوین و در حال نهایی شدن است تا جهت‌گیری‌های دولت برای پیشرفت متوازن کشوری بهتر مشخص شود.