بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط‌عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکه‌های اجتماعی مفهومی نخواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز،بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط‌عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکه‌های اجتماعی مفهومی نخواهد یافت. حال اگر نگاهی به شیوه‌های ارتباطی در عصر نوین با ظهور رسانه‌های جدید بیندازیم خواهیم دید بسیاری از شرکت‌ها دلیل خود را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با مخاطبان و معرفی محصولات به آنها می‌دانند و در واقع بازاریابی دهان به دهان امروز در شبکه‌های اجتماعی ظهور یافته است و روابط‌عمومی ایران زمین هم برای تقویت ارتباط دو سویه در راستای تحقق بانکداری دیجیتال در ایران زمین برنامه هایی را اجرا کرده است.

دیجیتال سازی به دلایل متعدد، در کانون توجه تمامی بانکها بوده است و بانکداران برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر به دنبال تحولات دیجیتالی هستند و بانک های محلی نیز به دنبال آن هستند با استفاده از این امکانات هزینه های مصرف کننده خدمات بانکی را کاهش داده و در برابر درآمدهای خود را افزایش دهند.

بانکداری دیجیتال همان ‌قدر که برای مشتریان سود‌آور است و برای آنها یک تجربه متفاوت خواهد بود، باعث کاهش هزینه‌ های بانک ‌ها و همچنین باعث حضور هوش مصنوعی در بانک‌ها خواهد شد. همچنین آینده رقابت در سیستم بانکی بر اساس محور نرخ سود بانکی نخواهد بود بلکه خدمات و سرویس‌های مبتنی بر بانکداری دیجیتال عامل رقابت و جذب بیشتر مشتری در شبکه بانکی خواهد بود.»

وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری نیز، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن است بنابراین بانک‌ها با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم می‌کنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند. در این نوع از بانکداری این امکان برای کاربران فراهم می‌گردد تا از طریق لپ تاپ، موبایل و خدمات خودپرداز به داده‌های مالی دسترسی پیدا کنند، همچنین سرویس‌ ها شخصی‌ سازی می‌شود و به افراد مختلف و گروه‌ های مختلف خدمات متمایزی ارائه می‌ شود.

بانکداری دیجیتالی به خصوص مورد استقبال فین‌تک‌ها، استارت‌ آپ‌ها و سایر کسب و کارهای کوچک جهت ارائه خدمات شخصی سازی شده به مشتری است.

براین اساس نخستین هدف بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال بهبود تجربه مشتری  است. در واقع رویکرد این بانک در بانکداری دیجیتال شناخت هر چه بیشتر مشتریان، بهبود تجربه مشتری و ارائه خدمات شخصی شده است که در نهایت منجر به رضایت مشتریان خواهد شد.

بانک ایران زمین در قدم اول برای تکمیل زنجیره بانکداری خود پلت‌ فرم فراز را راه‌اندازی کرد که اولین نمونه کامل بانکداری دیجیتال در کشور است. از طریق این اپلیکیشن مشتریان می توانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. هدفگذاری بانک ایران‌ زمین از ایجاد فراز به دنبال تغییر کارکرد شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و  تغییر کارکرد شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند. در این مدل، مشتری می‌تواند با برقراری تماس تصویری با بانک خدمات موردنیاز را همچون زمانی که به طور فیزیکی در شعبه حضور پیدا می‌کند، دریافت کند.

برجسته‌ترین تفاوت فراز با اینترنت بانک‌ها و موبایل بانک‌های فضای شخصی‌سازی شده آن است، کاربر می‌تواند انتخاب کند کدام خدمات بانکداری و غیربانکداری را در این پلتفرم دریافت کند و سرویس مربوط به آن را در فراز استفاده کند.

قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است که می‌تواند گامی بزرگ برای ورود بانکداری دیجیتالی باشد. مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

گفتنی است، تمامی زیر ساخت های لازم جهت اجرای بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین فراهم شده و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال خدمات بانکی به طور کامل توسط بانک ایران‌ زمین دیجیتالی و ساده‌ سازی خواهد شد.