مدیرعامل تاصیکو در پیامی به مناسبت ۲۳ دی ماه پنجاهمین سالگرد بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان اولین شعله‌های صنعتی شدن را در ایران روشن کرد، این شرکت پدر صنعت فولاد ایران است و ثبت رکورد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۰ از سوی این شرکت بدون شک تحقق واقعی شعار سال است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی صدرتامین، غلام رضا سلیمانی؛ مدیرعامل تاصیکو در پیامی به مناسبت ۲۳ دی ماه پنجاهمین سالگرد بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان اولین شعله‌های صنعتی شدن را در ایران روشن کرد و سر منشاء خدمات و برکات فراوانی برای ایران بویژه تمام صنایع کشور و همچنین دانشگاهی بزرگ برای تربیت متخصصان و مهندسین بوده و هست. تمامی معادن سنگ آهن و زغالسنگ کشور بواسطه ذوب آهن و گاها با هزینه این شرکت توسعه یافتند.

وی افزود: فعالان عرصه فولاد و صنعت ایران می دانند که امسال برخلاف سالیان گذشته و به همت جوانان و تیم مدیریتی ذوب آهن، این شرکت با سه کوره بلند فعالیت می کند و به طور حتم اگر مشکلات کمبود مواد اولیه سر راه ذوب آهن نبود تولید قابل توجهی به ثبت می رسید با این حال تولید تا پایان سال به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید که در تاریخ این شرکت بی سابقه است و می توان به جرات بیان داشت که ذوب آهن موفق به تحقق شعار سال می شود.

متن کامل پیام به شرح ذیل است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ملت بزرگ ایران

خانواده محترم ذوب آهن اصفهان

برادر ارجمند جناب آقای مهندس منصور یزدی زاده - مدیرعامل محترم شرکت ذوب آهن اصفهان

سلام علیکم؛

"ثبت رکورد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۰ بدون شک تحقق واقعی شعار سال است"

برادران و خواهران؛

در سال ۱۳۴۴ موافقت‌نامه‌ای بین ایران و شوروی بسته شد و روس‌ها ملزم شدند که شرکت ذوب آهن اصفهان را تأسیس کنند. ۲۳ دی ماه ۱۳۵۰ خبری در رسانه ها منتشر شد خبری خوش برای ملت ایران، خبر بهره برداری از ساختمان واحدهای مختلف کارخانه ذوب آهن اصفهان از جمله کوره بلند شماره یک و حضور اولین پولاد مردان در شرکت ذوب آهن اصفهان که امروز پدر صنعت فولاد خوانده می شود.

ذوب آهن اصفهان اولین شعله‌های صنعتی شدن را در ایران روشن کرد و سر منشاء خدمات و برکات فراوانی برای ایران بویژه تمام صنایع کشور و همچنین دانشگاهی بزرگ برای تربیت متخصصان و مهندسین بوده و هست. تمامی معادن سنگ آهن و زغالسنگ کشور بواسطه ذوب آهن و گاها با هزینه این شرکت توسعه یافتند و بسیاری از کارخانجات فولادسازی با همکاری یا مشارکت ۱۰۰ درصدی آن ساخته شده اند. از جمله این موارد می توان به مشارکت در ساخت و راه اندازی فولاد مبارکه، ساخت و راه اندازی فولاد خراسان، ساخت و راه اندازی فولاد سبا ، فولاد قروه و …اشاره کرد.

 ذوب آهن اصفهان امروز افتخار ایرانیان است و بنده به عنوان نماینده خانواده بزرگ صدر تامین وظیفه خود می دانم "۲۳ دی ماه" سالگرد بهره برداری و احداث کارخانه ذوب آهن اصفهان را به تمامی ملت ایران، همکارانم در شرکت ذوب آهن اصفهان و فعالان عرصه فولاد تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون و موفقیت در سایه عنایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب را مسئلت نمایم.

تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی، تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همچون ورق سازه های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال پهن و ...، صرفه جویی در مصرف آب و انجام پروژه های مختلف برای استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه، توسعه صادرات و دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات، خروج از زیان انباشته، سود آوری مناسب و ... طی ۳ سال گذشته که به همت و کوشش شبانه روزی مهندسان و کارگران ایرانی محقق شد، قابل تقدیر و تشکر است.

ذوب آهن در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام گذاری گردید بار دیگر خوش درخشید و عملکرد قابل توجهی را به ثبت رساند به طوری که براساس آخرین بررسی عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان، این شرکت در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، تولید کلاف را ۱۰ برابر نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داد و به میزان تولید ۱۲۶ هزار و ۸۸۷ تن رساند. همچنین با برنامه ریزی های انجام گرفته در خصوص افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر این شرکت در این بازه زمانی با فروش محصولات، ۲۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۲ درصدی را نشان می دهد.

فعالان عرصه فولاد و صنعت ایران می دانند که امسال برخلاف سالیان گذشته و به همت جوانان و تیم مدیریتی ذوب آهن، این شرکت با سه کوره بلند فعالیت می کند و به طور حتم اگر مشکلات کمبود مواد اولیه سر راه ذوب آهن نبود تولید قابل توجهی به ثبت می رسید با این حال تولید تا پایان سال به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید که در تاریخ این شرکت بی سابقه است و می توان به جرات بیان داشت که ذوب آهن موفق به تحقق شعار سال می شود.

اینجانب سرتعظیم در برابر مهندسان و کارگران زحمتکش ذوب آهن اصفهان فرود می آورم و امید دارم با برنامه ریزی مناسب همراهی مقامات و مسئولان در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز و حمایت های لازم شاهد افزایش تولید و صادرات فولاد کشور بیش از پیش باشیم.

در پایان از خداوند یکتا برای همکارانم که در سنگر صنعت مشغول به خدمت هستند آرزوی توفیق روز افزون و سلامتی دارم. همچنین برای شرکت بزرگ “ذوب آهن اصفهان” که به عنوان پدر صنعت فولاد ایران بشمار می آید در بازارهای داخلی و بین المللی موفقیت و پیشرفت خواستارم.

غلام‌رضا سلیمانی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین