معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت به مناسبت ۲۳ دی ماه روز تاسیس ذوب آهن اصفهان در گفتگو با سیمای استانی مرکز اصفهان تولیدات و اقدامات این مجتمع عظیم صنعتی طی نیم ‌قرن فعالیت این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت به مناسبت ۲۳ دی ماه روز تاسیس ذوب آهن اصفهان در گفتگو با سیمای استانی مرکز اصفهان تولیدات و اقدامات این مجتمع عظیم صنعتی طی نیم ‌قرن فعالیت این شرکت را تشریح کرد.

 وی ذوب آهن اصفهان را دانشگاه کاربردی واقعی در عرصه صنعت عنوان کرد و گفت: تعداد زیادی از مدیران و کارشناسان که در سایر صنایع منشأ اثر هستند در ذوب آهن اصفهان آموزش دیده و از تجربه‌ها و رهیافت های خود در این شرکت بزرگ برای احداث سایر صنایع بهره برده اند.

 رضوانیان با بیان این که ۲۳ دی‌ماه جاری مراسم بزرگداشت پنجاه و ششمین سال روز تاسیس و همچنین۵۰ سالگی تولید ذوب آهن اصفهان برگزار خواهد شد افزود: در طی این ۵۰ سال علاوه بر توسعه بخش هایی که منجر به افزایش تولیدات شده است، تجهیزات و تکنولوژی قسمت های مختلف نیز مطابق با استانداردها به روزرسانی و مدرن شده به نوعی که امروز ذوب آهن اصفهان از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی یک کارخانه به روز و مدرن محسوب می شود.

وی به افزایش تولید محصولات مختلف این شرکت طی ۹ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که ذوب آهن اصفهان بتواند تا پایان سال جاری با دستیابی به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب ، رکورد جدیدی در تولید سالانه ثبت نماید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت، استراتژی ذوب آهن اصفهان را تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر عنوان و تصریح کرد: طراحی و تولید انواع ریل و متعلقات آن و تیرآهن های بال پهن نیز در همین راستا انجام می‌شود.

 رضوانیان به کیفیت محصولات شرکت نیز پرداخت و گفت: تمام محصولات ذوب آهن تحت استانداردهای جهانی و ملی تولید می‌شود که صادرات محصولات به کشورهای اروپایی و آسیایی گواه بر این ادعا می باشد. وی گفت: برای رقابت در عرصه جهانی باید حد الامکان هزینه های تولید را کاهش داد تا با قیمت تمام شده مناسب ، جذب و نگهداری مشتریان در بازار امکان پذیر باشد.

رضوانیان توسعه را نشانه چابکی و به روزرسانی شرکت‌ها در هزاره سوم دانست و گفت: توسعه باید به صورت هوشمندانه انجام شود تا محصولات مورد نیاز را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی  به مباحث زیست محیطی ذوب آهن نیز پرداخت و گفت: اولین مسئله برای کنترل آلاینده ها در ذوب آهن اصفهان این است که کارکنان این شرکت باید در فضای سالم و بدون آلودگی کارکنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت افزود: الان در باتری ها آلایندگی نداریم و در بخش‌های دیگر تولیدی نیز آلایندگی و مسائل زیست محیطی کنترل شده است و با تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی به حد نرمال و استانداردهای لازم در این زمینه دست خواهیم یافت. رضوانیان با اشاره به مدیریت مصرف آب در ذوب آهن اصفهان، گفت: این شرکت با به روزرسانی تکنولوژی های خط تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های پساب خریداری شده، مشکل کمبود آب برای تولید را برطرف می‌کند.