رییس پژوهشکده پولی وبانکی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات از خدمات بانکی تفکیک شدنی نیست گفت: نمی توان فناوری اطلاعات را از خدمات بانکی تفکیک کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، در جریان برگزاری ششمین دوره همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک هفته آینده در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار می شود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه شورای سیاست گذاری همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت نظرات و دیدگاه ها گرفته شده است گفت:‌ قرار است نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسی مختلفی در همایش امسال بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت ارائه شود.

 به گفته دیواندری بانکداری و ICT رفته رفته با هم آمیخته‌تر می‌شوند، همایش رخدادی است که بازیگران بانکداری و ICT کنار هم جمع شده و نقشه راه آینده را ترسیم می‌کنند. وزرای امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس‌کل بانک مرکزی سخنرانان روز افتتاحیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک خواهند بود.

وی توضیح داد: در بخش ابعاد سیاستی و نهادی، این همایش به موضوعهای نقش و جایگاه بانک مرکزی، نظام اطلاعاتی بانک‌ها، قوانین و مقررات مورد نیاز، بازمهندسی نظام پرداخت و بانکداری الکترونیک کشور و استانداردسازی فرآیندهای بانکی می پردازد.

 همچنین در بخش نقش و جایگاه شبکه بانکی به موضوعهایی نظیر نقش بانک‌ها در مواجهه با مدل‌های کسب و کار نوظهور، هوشمندسازی عملیات و خدمات بانکی، هم افزایی یا واگرایی ذی‌نفعان، تبیین جایگاه شرکای تجاری نوظهور، مسئولیت اجتماعی در بانکداری، مدل‌های مطلوب کسب و کار شرکت‌های ارایه کننده خدمات پرداخت (پی.اس.پی-PSP)، بازتعریف ساختار مدیریتی و نیروی انسانی در بانک‌ها، بازطراحی الگوهای مدیریتی و شیوه‌های اعتبارسنجی مشتریان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گفته این مسئول  هوشمندسازی سیستم‌های امنیتی، طراحی پلت فرم‌های جدید پرداخت، سخت افزار و شبکه و شبکه‌های مخابراتی و اپراتورها را از مواردی برشمرد که در نشست های مرتبط با زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به بحث گذاشته می شود.

دیواندری

به گزارش مرور نیوز، در این همایش سخنرانی مقامات داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه های آموزشی، میزگردهای تخصصی، ارائه مقالات خاص، میزگرد و همچنین فراهم بودن امکان ارائه محصولات شرکت های فعال در حوزه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار می شود

علی دیواندری به برگزاری جشنواره دکترنوربخش نیز اشاره کرد و افزود: انتخاب ایدههای برتر بانکی و شرکتها نیز انجام می شود.

و در بعد افقی نیز محصولات جدیدی وارد بازار شده و ابزارهای جدید پولی بازار اقتصادی را تحت تاثیر قرار میدهد و از این طریق برای بانک ها ارزش افزوده ایجاد شده است.

 دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت  به نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به این امر هم اکنون مساله اصلی تنها ارایه تصویر نیست بلکه اطلاع رسانی به تصویر سازان، پیگیری امور اجرایی، داوری و آماده سازی برای نمایشگاه در این مدت کوتاه است.

کلهرنیا با تاکید بر اینکه موضوعی برای هر تصویرسازی در ارتباط با بانکداری الکترونیک تعیین می شود،اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی انجام امور اداری کنار گذاشته شده و در سال جاری به امور اصلی پرداخته می‌شود.

همچنین به دلیل کمبود زمان برای ارسال آثار، امسال برخی از چهرههای صاحب نام در زمینه گرافیک و تصویرسازی آثار خود را در این جشنواره به نمایش در می آورند و در دوره های بعد قرار است این بخش با قوت بیشتری پیگیری شود.

در جشنواره امسال تصویر سازی ها هدایت می شود تا بتوان با انتخاب تصویری مناسب داوری جشنواره را انجام داد و بر همین اساس تصویرهایی که دارای ارزش نیست در گام اول حذف خواهد شد و مابقی تصویر ها نیز مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی در مورد جامعه هدف این جشنواره نیز گفت:‌ هر چند در این دوره تصویرسازان، هنرمندان، کاریکاتوریست‌ها و همچنین عموم مردم جامعه هدف این جشنواره هستند اما از دورههای بعدی این جشنواره مردمی خواهد شد.

همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، از 235 چکیده مقاله دریافتی به این همایش 153 مقاله در بررسی های اولیه کنار گذاشته شد و 73 مقاله اصلی از پژوهشگران دریافت شد که بخشی از آنها در این همایش ارایه و بقیه در قالب کتابی منتشر می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

شایان ذکر است، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.