نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده ای سال گذشته بورس را حبابی کردند و بعد سرمایه خود را خارج کردند، گفت: اصلاح بورس تنها به ضرر سهامداران خرد و دهک های پایین جامعه شده و الان در شرایط بدی به سر می برند اما دولت اقدامی نمی کند.

به گزارش مرور نیوز، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده ای سال گذشته بورس را حبابی کردند و بعد سرمایه خود را خارج کردند، گفت: اصلاح بورس تنها به ضرر سهامداران خرد و دهک های پایین جامعه شده و الان در شرایط بدی به سر می برند اما دولت اقدامی نمی کند.

 محمدحسن آصفری با بیان اینکه وضعیت بورس هنوز در هاله ای از ابهام است، افزود: ۵۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تزریق به بورس در لایحه بودجه آمده است و دولت باید آن را اجرایی کند و نباید تاخیری در اجرای آن وجود داشته باشد، زیرا در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر از مردم عضو بورس هستند.

او با تاکید بر اینکه دولت باید به مشکل بورس به طور جدی ورود کند، اظهار کرد: اگر دولت از بورس حمایت نکند این اعتماد از دست رفته در بازار منجر می شود که سرمایه ها همچنان از این بازار خارج شود و بازارهای موازی تقویت شوند، از طرف دیگر مردم در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و نباید از بورس غفلت شود.

دولت از همان ابتدای روی کار آمدن حمایت از بورس را وعده داده بود، اما با توجه به اینکه 4 ماه از روی کار آمدن دولت می گذرد و در این مدت نیز بازار سرمایه رشد چندانی نکرده و رشدی که در شاخص کل بورس رخ داده توسط چند نماد خاص بوده و بازار همچنان نوسانی است و برخی از نمادها نسبت به سال گذشته اصلاح بیشتری داشته اند، سهامداران خرد نسبت به وضعیت کنونی بسیار نگران هستند.