بانک ملت موفق شد در بیست و چهارمین دوره رتبه بندی شرکت های برتر ایران، رتبه دوم را از لحاظ فروش از آن خود کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک در بیست و چهارمین سال رتبه بندی 500 شرکت بزرگ کشور براساس اطلاعات سال مالی 1399، با ثبت فروشی معادل 1.028.171 میلیارد و 500 میلیون ریال در سکوی دوم قرار بگیرد و جایگاه نخست را در بین شرکت های گروه بانک ها و موسسات اعتباری به دست بیاورد.

در همایش معرفی برترین های اقتصاد ایران، حسین بهاری معاون مدیرعامل بانک ملت، گواهینامه دومین شرکت برتر ایران را به نمایندگی از مدیرعامل این بانک دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، بانک ملت در شاخص بالاترین ارزش افزوده هم با ارزش افزوده ای معادل 452.544 میلیارد ریال رتبه سوم را کسب کرده است.

بر این اساس، رتبه نخست در بیشترین دارایی نیز در این رتبه بندی به بانک ملت با دارایی معادل 7.680.872 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.

در عین حال بانک ملت با ایجاد شغل برای 26.662 نفر، در شاخص بالاترین اشتغالزایی نیز عنوان سوم را از آن خود کرده ضمن این که در شاخص بیشترین سودآوری نیز این بانک خصوصی با تولید سودی معادل 306.241 میلیارد ریال، موفق به کسب جایگاه سوم شده است.

این گزارش حاکی است، رتبه بندی 500 شرکت برتر ایران هر سال از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران و با هدف تولید اطلاعات در مورد بنگاهای اقتصادی کشور و شفاف سازی فضای کسب و کار، رتبه بندی شرکت ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی و گسترش رقابت بین بنگاه های اقتصادی انجام می شود.