نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، علی بابایی کارنامی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی توسعه تعاون، با مهم خواندن اقتصاد تعاون و اهمیت رشد و توسعه این بخش گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت جدی از بانک توسعه تعاون است، ادامه داد: دولت باید حمایت واقعی از بانک توسعه تعاون داشته باشد تا این بانک به عنوان بانک عامل و پایه در سراسر کشورتثبیت گردد و بیشتر بتواند در خدمت تعاونی‌ها باشد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است که اتحادیه‌های تخصصی بخش تعاون بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و مشوق‌های حمایتی و مالیاتی و بانکی و ... باید نصیب شرکت‌های تعاونی شود که این امر نیازمند همکاری دولت و مجلس است.

بابایی توجه و استفاده از ظرفیت روستاییان را در جهت توسعه تعاون مؤثر دانست و گفت: باید از ظرفیت روستاییان در جهت ارتقای وضعیت بخش تعاون با نگاه توسعه اقتصاد روستا حمایت بیشتر و جدی‌تری داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به طرح‌های دانش بنیان متناسب با پیشرفت علم و توسعه در کشور با نگاه تعاونی‌ها توجه ویژه‌تر شود.

بابایی واگذاری کارها و بنگاه‌های اقتصادی براساس اصل 44 قانون اساسی را متذکر شد و گفت: وعده‌های بسیاری در این بخش داریم که بایستی مجلس حمایت بیشتری از بخش تعاون داشته و در حدحرف و تعارف نباشد.

وی بهره گیری از حوزه عمومی برای ترویج و آموزش و کارهای تحقیقاتی بخش تعاون را نیز مؤثر دانست و در خصوص اینکه یکی از مهمترین الزامات توسعه بخش تعاون بحث تأمین مالی تعاونی‌هاست گفت: بایستی برای بانک‌ها تکالیفی قائل شویم تا بتوانند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند.

بابایی ادامه داد: با استفاده از منابع قرض الحسنه که در صندوق پیشرفت و عدالت و صندوق کارآفرینی داریم باید در این راستا حمایت‌های جدی‌تر شود.