رئیس شورای هماهنگی بانک ها از تشکیل جلسه این شورا برای ایجاد آیین نامه واحد شبکه بانکی در ارتباط با اعطای تسهیلات خرد 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیان خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا فرزین با تاکید بر اینکه هدف ما این است همه بانک ها طبق یک آیین نامه واحد عمل کنند، افزود: سیستم بانکی از این طرح حمایت می کند اما ممکن است گاها در برداشت از آیین نامه ها مشکلاتی پیش آمده باشد که آنها هم اصلاح می شوند و این یک رویه معمول در کل نظام بانکی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع دو عامل میزان تسهیلات پرداختی خرد و نحوه پرداخت تسهیلات خرد باید از هم تفکیک شوند.

به گفته فرزین، میزان تسهیلات پرداختی همان روال گذشته را دارد؛ یعنی افرادی که تقاضای دریافت وام خرد داشتند و از شرایط لازم نیز برخوردار بودند، اکنون می توانند وام خود را دریافت کنند اما دیگر نیازی به ضامن ندارند؛ ضمن اینکه شرایط دریافت این تسهیلات سهل تر است.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها خاطر نشان کرد: البته امروز توافق شد به علت اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و همزمان نیز نیاز مردم به تسهیلات خرد افزایش می یابد، تلاش کنیم بخشی از این تسهیلات خرد را در بانک ها افزایش محسوسی دهیم تا نیازهای مردم هم برطرف شود.