قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لکوموتیو بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مپنا با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

به گزارش مرور نیوز، قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لکوموتیو بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مپنا با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

این قرارداد توسط محمد یاسر طیب‌نیا مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه و عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا به امضا رسید.

در این قرارداد شرکت مپنا متعهد شده است که نسبت به تولید و تحویل ۵۰ دستگاه لکوموتیو به شرکت فولاد مبارکه در طی ۲ سال آینده اقدام کند.

ارزش این قرارداد معادل ۲ هزار میلیارد تومان است و مقرر شده است که شرکت مپنا به تدریج این لکوموتیوها را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای تسهیل حمل ونقل و جابجایی محصولات این شرکت در شبکه ریلی کشور تحویل دهد.

شایان ذکر است مراسم امضای این قرارداد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری به امضا رسید.

از ۴۸ پروژه بزرگ سرمایه گذاری ۴۲ پروژه در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۶ پروژه در حوزه وزارت نفت است و در مجموع این ۴۸ پروژه برای ۲۱ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۶۴ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران عملیات اجرایی این پروژه ها در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان از امروز کلید خورد و با افتتاح این پروژه ها تولید ۵۴ میلیون تن محصولات فولادی، معدنی، فلزی و پتروپالایشی در کشور افزایش می یابد.