هدف ایران زمین این است که بسیاری از خدمات بانک و پرداخت الکترونیکی مانند احراز هویت، افتتاح حساب بانکی جدید، گرفتن وام، مدیریت مالی و غیره در بستر تلفن همراه به مشتریان عرضه شود.

به گزارش مرور نیوز، در سال های اخیر نسل جدید بانکداری تحت عنوان بانکداری دیجیتال عملیاتی شده است که رویکردی مبتنی بر فناوری برای تحول کل بانک است. 

البته باید به این نکته توجه داشت که مفهوم بانکداری دیجیتال تنها احداث شعب دیجیتالی یا بانکداری همراه و آنلاین نیست، بلکه بانکداری دیجیتال به‌ عنوان یک الگوی بانکداری مدرن با محوریت نوآوری و تجربه مشتریان با استفاده از فناوری‌های نوین مطرح است.

کاربران در مواجهه با شعب دیجیتال باید بتوانند تمام خدمات بانکداری خرد را دریافت کنند، گفت: بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب و کارها و مشتریان نیست، چرا که در وضعیت بانکداری موجود، تمایزی در ارایه خدمات از سوی بانک ها دیده نمی شود.

لازمه‌ دیجیتالی شدن بانکداری، علاوه بر تحول محصولات و خدماتِ سمت مشتری، ایجاد تغییراتی در معماری سازمانی بانک (ساختارها، فرایندها، روال‌های تصمیم‌ گیری، منطق تخصیص منابع، طرح‌ های پاداش مبتنی بر عملکرد و ...) است و منظور از بانکداری دیجیتالی استفاده از بستر فناوری اطلاعات برای دسترسی ساده‌تر افراد به برخی از خدمات بانکی نیست، بلکه هدف این است که بسیاری از خدمات بانک و پرداخت الکترونیکی مانند احراز هویت، افتتاح حساب بانکی جدید، گرفتن وام، مدیریت مالی و غیره در بستر تلفن همراه به مشتریان عرضه شود. که براین اساس یکی از بانک‌ های خصوصی که تمام توان خود را برای پیشتازی در عرصه بانکداری دیجیتال قرارداده است بانک ایران زمین است.

بانک ایران زمین با درک این واقعیت از حدود 5 سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن کلیه خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در سال 1400 شاهد به ثمر نشستن این تلاش و همت در لایه های مختلف ارائه خدمات از سوی این بانک هستیم.