در راستای امضاء تفاهم نامه همکاری بین بانک ملی ایران با دو صندوق توسعه صادرات و فناوری شریف و صندوق توسعه فناوری نانو ضمن افزایش تعاملات فی مابین، امکان پرداخت تسهیلات و تامین مالی در جهت کمک به تولید فناوری های راهبردی و توسعه ظرفیت های استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در کشور فراهم شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این تفاهم نامه همکاری که به امضای محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران، دکتر سعید سرکار رئیس هیات مدیره و مهدی رضایی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری نانو و همچنین دکتر مهناز ملانظری رئیس هیات مدیره و مهدی سادات رسول مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و فناوری شریف و با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و جمعی از مدیران صندوق های مذکور رسید، توسعه سطح همکاری های متقابل و ارائه خدمات بانکی از طریق تمرکز حساب های هر دو صندوق در بانک ملی ایران به منظور تضمین تعهدات شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان و فناور، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری را امکان پذیر کرد.

دکتر محمد رضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم امضا این تفاهم نامه با اشاره به این که بانک ملی ایران با پتانسیل های موجود آمادگی کامل برای حمایت ویژه از فعالان بخش فناوری اطلاعات کشور را دارد، گفت: همواره تلاش کردیم سبد خدماتی بانک را با اولویت حمایت از فعالان فناوری نظیر شرکت های دانش بیان و استارتاپ ها به سمت تولید هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه با حمایت از شرکت های دانش بنیان به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد شد، گفت: باید منابع مالی به حوزه فناوری اطلاعات کشور هدایت شود و افتخار می کنیم که جز نخستین بانک ها در ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان هستیم که با اجرای این قرار داد همکاری این مهم نمود عینی می یابد.

دکتر فرزین با بیان این که باید به دنبال ایجاد فرصت های شغلی پایدار در کشور باشیم، اظهار داشت: بانک ها با تامین مالی و ارائه خدمات مالی و تسهیلات مورد نیاز به متخصصان داخلی و شرکت های فناورانه می توانند به ایجاد اشتغال پایدار کمک کنند که این اقدام زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم خواهد کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران افزود: خوشبختانه فعالان حوزه فناوری اطلاعات امروز نمود واقعی تولید و توسعه هستند و در بانک این شرکت ها را تا رسیدن به تحقق اهدافشان حمایت خواهیم کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان این که این تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازمندی های راهبردی کشور به امضا طرفین رسید، گفت: ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در کشور در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان لازم وضروری است.

وی با تاکید بر مقاوم سازی اقتصاد کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز است، گفت: ما اعتقاد داریم که در شرایط سخت اقتصادی و تحریم های حاکم بر کشور، اقتصادی می تواند در این شرایط از این بحران عبور کند که مقاوم باشد.

دکتر فرزین با تاکید بر این نکته که نگاه ما به این همکاری، نگاه اقتصادی نیست و هدف، حمایت از شرکت های دانش بنیان خواهد بود، تصریح کرد: نگاه بانک ملی ایران، حمایت از اقتصادی است که با علم همراه باشد. 

وی گفت: از امروز با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم و همچنین آموزش نیروهای متخصص و اختصاص شعب ویژه، ارائه خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان تسریع و تسهیل خواهد یافت.

سید فرید موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه این مراسم با بیان این نکته که بانک ملی ایران در ارائه خدمات مالی در بین بانک های کشور پیشرو است، افزود: در بحث تولید ثروت اگر بانک ملی ایران و شرکت های دانش بنیان در کنار هم قرار بگیرند منافع بسیاری حاصل می شود که بهره آن نصیب کشور و مردم ایران می شود.

وی این تفاهم نامه همکاری را اثربخش خواند و افزود: وظیفه ذاتی و قانونی بانک ملی ایران است که از خلاقیت و ایده های جوانان دانشجو و تحصیلکرده حمایت کند.

وی با اشاره به این که شرکت های دانش بنیان از پیشرانه های رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور هستند، افزود: بانک ملی ایران در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی و وظیفه ذاتی بانکداری خود، این شرکت ها را کمک مالی می کند تا توسعه یابند.

موسوی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم به یک الگوی همکاری برسیم این مشارکت منجر به اثربخشی و ارزش افزوده بیشتر خواهد شد و زنجیره دانش و ثروت را به خوبی به هم وصل خواهیم کرد.

در این مراسم دکتر سعید سرکار رئیس هیات مدیره صندوق توسعه فناوری نانو از تلاش ها و اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران به جهت حمایت از روند علمی جامعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان تقدیر و تشکر کرد.

دکتر مهناز ملانظری رئیس هیات مدیره صندوق توسعه صادرات و فناوری شریف نیز ضمن تقدیر از نگاه حمایتی مدیریت بانک ملی ایران اظهارداشت: بانک ملی ایران در حمایت از صنایع و تولید در کشور پیشگام و پیشرو است.

وی همچنین گفت: استفاده از ظرفیت های بانک ملی ایران برای رفع نیازمندی های راهبردی ، رشد و توسعه محصولات و خدمات شرکت های دانش لازم ضروری است.

بر اساس این تفاهم بانک ملی ایران انواع خدمات خرد ، اعتباری، ارزی و سرمایه گذاری و تامین سرمایه را برای توسعه ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ارائه خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم اعضای هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران و همچنین مدیران و جمعی از اعضای هیات مدیره صندوق توسعه فناوری نانو و صندوق توسعه صادرات و فناوری شریف حضور داشتند.