بانک ملت با انتشار گزارش فعالیت منتهی به پایان بهمن ماه 1400، از عملکرد خود در شاخص های مهم عملیاتی رونمایی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، گزارش های مالی منتشر شده در ماه جاری حکایت از آن دارد، جمع درآمد تسهیلات بانک ملت تا بهمن ماه ۱۴۰۰ با رشد 63 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۳۴۰,۸۴۵ میلیارد ریال به مبلغ 556.785 میلیارد ریال رسیده است؛

از سوی دیگر مازاد درآمد تسهیلات اعطایی به سود پرداختی به سپرده گذاران با رشد 43 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۱۵۸,۲۶۹ میلیارد ریال به  مبلغ 226,210 میلیارد ریال رسیده است که این رقم بالاترین تراز عملیاتی ثبت شده بین تمام بانک های بورسی کشور است.

رشد 56 درصدی سپرده های غیرهزینه زا در بهمن ماه سال جاری

این بانک در بخش سپرده های غیرهزینه زا توانسته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 56 درصدی را به خود اختصاص دهد. در این میان بیشترین سهم درصد مربوط به سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی ( با سهم 58 درصدی) است که در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با 66% رشد از مبلغ ۸۲۶,۰۲۳ میلیارد ریال به ۱,۳۷۰,۱۵۸ میلیارد رسیده است و پس از آن سپرده های قرض الحسنه پس انداز ارزی با سهم 25 درصدی قرار دارد که با 54 درصد رشد از مبلغ ۳۵۳,۰۶۶ میلیارد ریال به ۵۴۳,۰۳۹ میلیارد ریال رسیده است.

پیشگامی وبملت در حاشیه سود

در بخش تراز عملیاتی نیز، تحقق مبلغ ۲۵,۱۷۰ میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی ماهیانه و مجموع ۲۲۶,۲۱۰ میلیارد ریال، حاصل عملکرد تحسین برانگیز بانک ملت در 11 ماهه سال 1400 بوده است. بانک ملت با اختلاف 121 درصدی نسبت به بانک دوم و با اختلاف 769 درصدی نسبت به بانک سوم قرار دارد، موفق شده گوی رقابت را از همه بانک های بورسی برباید.

سهم 39 درصدی در سپرده های نزد سایر بانک ها

در بخش سپرده های نزد سایر بانک ها، تا بهمن ماه سال جاری بانک ملت با مانده 823,265 میلیارد ریال به پیشتازی خود ادامه داده است و با در اختیار داشتن سهم بازار قابل ملاحظه 39 درصدی در بین تمام بانک های بورسی حائز رتبه نخست گردیده است. بانک پاسارگاد با مانده 518,717 میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار 24 درصدی حائز رتبه دوم و بانک تجارت با مانده 279,505 میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار 13 درصدی حائز رتبه سوم گردیده است

رشد 51 درصدی درآمدهای کارمزدی

در بخش درآمد کارمزد، تا بهمن ماه سال جاری بانک ملت با یک عملکرد درخشان موفق به کسب مبلغ 44,173 میلیارد ریال شده که 51 درصد بالاتر از  کل درآمد کارمزد سال گذشته است.

همچنین خالص درآمد کارمزد از مبلغ 12,715 میلیارد ریال به مبلغ 25,526میلیارد ریال رسیده و حد نصاب قابل توجه 101 درصدی را رقم زده است.