بر اساس اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه منتهی به پایان بهمن 1400، بانک ملت در مانده سپرده های قرض الحسنه جاری، مانده سپرده های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی، سرانه پرسنلی و سرانه شعب در جذب منابع جایگاه نخست بانک های تجاری را در اختیار دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک تا پایان بهمن ماه امسال رشدی 66 درصدی در سپرده های جاری ریالی نسبت به بهمن ماه سال گذشته، 29 درصدی در سپرده های ارزی ، 25 درصدی در سپرده های قرض الحسنه ریالی و 54 درصدی در سپرده های قرض الحسنه ارزی داشته است.

در زمینه تسهیلات نیز جهش 47 درصدی در کارنامه عملکردی وبملت دیده می شود.

جایگاه نخست در بین بانک های تجاری در مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ،مانده سپرده های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و از دستاوردهای این بانک در سال 1400 است.

بانک ملت با حفظ منابع پیشین در سال 99، بیش از1،320  هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرده است.

براساس این گزارش، وبملت در هر دو بخش تراز عملیاتی ماهیانه و تجمیعی در میان بانک های بورسی کشور اول است.

بانک ملت در بخش مازاد درآمد تسهیلات اعطایی به سود پرداختی به سپرده گذاران نیز با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاترین تراز عملیاتی ثبت شده بین تمام بانک های بورسی کشور را به ثبت رسانده است.

مانده سپرده های هزینه زا در پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه در سال 1399 از رشدی 14 درصدی برخوردار شده که در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته رشدی 12،8 درصدی را نشان می دهد. در عین حال در بخش سپرده های غیر هزینه زا این بانک توانسته است نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 56 درصدی را محقق کند.

گفتنی است، 65 درصد از سپرده های بانک ملت هزینه زا و35 درصد این سپرده ها را سپرده های غیر هزینه زا تشکیل می دهد.

درآمد تسهیلات وبملت در 11 ماهه سال 1400 معادل 55 درصد نسبت به مقطع مشابه سال قبل افزایش یافته است.