ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان پنچ شنبه ۱۲ اسفند ماه از پروژه های توسعه بخش فولادسازی و همچنین بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی بازدید کرد و با تلاشگران این بخش ها دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش مرور نیوز، ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌ آهن اصفهان پنچ شنبه ۱۲ اسفند ماه از پروژه های توسعه بخش فولادسازی و همچنین بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی بازدید کرد و با تلاشگران این بخش ها دیدار و گفتگو نمود.

وی همت تلاشگران این شرکت را ستودنی دانست و گفت : بزرگترین سرمایه ذوب آهن ، تلاش و جهاد فولادمردانش است که با شایستگی مفهوم غیرت و همت مردانه را جلوه گر ساخته اند.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن در بازدید از پروژه های توسعه بخش فولادسازی گفت :  ساخت LF۳ تا نیمه اول سال آینده و بازسازی LF۱ تا اواخر سال ۱۴۰۱ به پایان می رسد و  این پروژه ها در رفع گلوگاه های تولید در بخش فولادسازی و همچنین خط تولید شرکت نقش مهی دارد .

وی با اشاره به اهمیت زیاد این پروژه ها برای شرکت خواستار تسریع در اجرای آنها و نصب تجهیزات مربوطه شد و از تلاشگران حوزه توسعه ، عوامل اجرایی و مسئولین شرکت فولاد تکنیک به جهت تلاش و همت در پیشبرد این پروژه قدردانی کرد.

برخی مزایای اجرای این پروژه ها بدین شرح است :

۱ مناسب  کردن دما جهت ریختگری

۲ همگن کردن مذاب

۳ امکان افزودن فرو آلیاژ ها

گفتنی است کار اجرایی پروژه های مذکور از اوایل امسال آغاز شده است و پروژه ساخت LF۳ در بخش ساختمان و تامین اسکلت ۹۰ درصد پیشرفت داشته است . هزینه اجرای این پروژه ها بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو می باشد .

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن در بازدید از بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی نیز با تلاشگران این بخش گفتگو کرد .

مهندس رخصتی ، با اشاره به کیفیت متفاوت زغال در معادن مختلف کشور ، ضرورت بهره گیری از ترکیب مناسب این مواد اولیه را یادآور شد و گفت : افزایش دقت و به روزرسانی تجهیزات در آزمایشگاه شرکت می تواند منجر به ترکیب مناسب تر زغال شده و در مجموع شاهد افزایش بهره وری و کاهش مصرف کک باشیم.

وی انضباط کارگاهی در بخش کک سازی را قابل تقدیر دانست و گفت: با همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ، آینده ای روشن در پیش روی این مجتمع عظیم صنعتی قرار دارد.