آیین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری ، با حضور مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مسئولین و کارکنان ذوب آهن اصفهان ۱۶ اسفند ماه در محل نهالستان این شرکت برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، آیین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری ، با حضور مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مسئولین و کارکنان ذوب آهن اصفهان ۱۶ اسفند ماه در محل نهالستان این شرکت برگزار شد.

رخصتی در این دیدار با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر توسعه فضای سبز گفت : اهمیت این موضوع در فرهنگ ذوب آهن اصفهان نهادینه شده است و این شرکت از زمان تاسیس گام های مهمی در جهت توسعه آن برداشته که حاصل آن فضای سبزی کم نظیر و ۸۰ برابر میزان فضای سبز استاندارد برای صنایع است .  

وی با اشاره به هزینه نگهداری سالانه این فضای سبز که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است ، گفت : ۹۰ درصد این فضا به صورت دیم آبیاری می شود و در امر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی ها از طریق ترسیب کربن ، زایش اکسیژن و جذب گردوغبار موجود در هوا ، نقش مهمی دارد.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن ، ضمن قدردانی از دست اندرکاران و تلاشگران حوزه فضای سبز شرکت ، گفت : امسال ۵۰۰ هزار بذر بادام کوهی در فضایی به وسعت ۱۰۰ هکتار و همچنین ۵۵۰۰ نهال اکالیپتوس که گونه ای مقاوم به کم آبی است در ذوب آهن اصفهان کاشته شده که نشان از همت تلاشگران این بخش دارد .

مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی نیز به اهمیت روز درختکاری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری هر سال در بزرگداشت این روز حاضر می شوند و بر توسعه فضای سبز و درختکاری به عنوان یک وظیفه دینی و ملی تاکید می نمایند .

 وی افزود : یکی از بهترین روش های حفظ محیط زیست ، توسعه فضای سبز است به همین دلیل برای صنایع اهمیت ویژه ای دارد و ذوب آهن نیز از زمان احداث به این موضوع نگاه جدی داشته است .

بهرامی با اشاره به اینکه به ازای هرنفر شاغل در ذوب آهن ، یک هکتار فضای سبز وجود دارد ، گفت : با توجه به اینکه با تنش آبی مواجه هستیم ، برای حفظ و توسعه فضای سبز نیاز به بهره گیری از الگوهای جدید و استفاده از گونه های گیاهی متناسب داریم که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .

در این آیین از جمعی از تلاشگران حوزه فضای سبز شرکت با اهداء لوح سپاس ، تقدیر به عمل آمد.