مدیرعامل گروه مپنا سه شنبه ۱۷ اسفند با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و مسئولین معاونت توسعه این شرکت از پروژه احداث تصفیه خانه پساب بازدید کرد.

به گزارش مرور نیوز، عباس علی‌آبادی دستاوردهای گروه مپنا را حاصل ترویج روحیه خودباوری دانست و پیشرفت صنعتی کشور را در دهه‌های اخیر موفق خواند.وی با اشاره به حضور مپنا در رده‌بندی شرکت های برتر نفت و گاز فعال در خاورمیانه ، اظهار داشت : در ساخت توربین رتبه سوم جهان را داریم و در منطقه رتبه اول صادرات تجهیزات را از آن خود کرده ایم .

مدیرعامل گروه مپنا ، پروژه احداث تصفیه خانه پساب ذوب آهن اصفهان را یک پروژه مهم در جهت تامین آب مورد نیاز این شرکت و همچنین کمک به حفظ منابع آبی استان اصفهان دانست و گفت : اجرای این پروژه ، یک تجربه خوب و مهم در کلاس جهانی برای گروه مپنا محسوب می شود .

عباس علی‌آبادی با اشاره به اینکه این پروژه تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به پایان می رسد افزود : با توجه به اینکه این پروژه به صورت BOT اجرا می شود ، گروه مپنا سرمایه گذار آن محسوب می گردد و زیان تاخیر در اجرای آن متوجه مپنا نیز می گردد و لذا تلاش می کنیم تاخیرات آن جبران گردد . وی افزود : با اجرای این پروژه ، همکاری گروه مپنا وذوب آهن اصفهان وارد فاز جدیدی شده است و در آینده توسعه می یابد.

مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن نیز از پیگیری مدیرعامل گروه مپنا برای پیشبرد مناسب پروژه پساب ذوب آهن تقدیر کرد و گفت : سابقه همکاری ذوب آهن و مپنا به سال ۸۴ بر می گردد و اجرای این پروژه ، سرفصل جدیدی در این همکاری و تعامل محسوب می شود . سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن فعالیت در جهت کاهش مصرف آب را از جمله اولویت های اصلی این شرکت  دانست افزود : در  این پروژه وهمچنین جهت جذب و انتقال پساب بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و با اجرای فاز ۲ آن ، برداشت آب ذوب آهن از رودخانه زاینده رود به حداقل می رسد . 

شایان ذکر است پروژه احداث تصفیه خانه ذوب آهن اصفهان به ظرفیت ورودی ۸۵۰ متر مکعب در ساعت در قالب قرارداد BOT با گروه مپنا امضا شده است.