مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه هنوز ثبت نام برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن ادامه دارد، گفت: ۱۲۴ هزار نفر متقاضی مرد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: براساس تازه‌ترین آمار قریب به ۶۰۰ هزار نفر در استان تهران در سامانه www.saman.mrud.ir ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز ثبت نام برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن ادامه دارد، گفت: ۱۲۴ هزار نفر متقاضی مرد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

محبت خواه با دعوت از مالکان برای استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای نوسازی و ساخت، تصریح کرد: ۱۱۷ هزار نفر نیز متقاضی استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی در طرح مذکور هستند که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد ساخته شده به افراد فرم «ج» سبز تعلق می‌گیرد و در شهرهای استان این میزان ۳۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۱۰ نفر از واجد شرایط اولیه در طرح مذکور از میان ۲۰۰ هزار نفر متقاضی پالایش شده‌اند و بررسی متقاضیان در تهران ادامه دارد و ۴۰۰ هزار نفر در انتظار پالایش هستند.

محبت خواه در پایان تصریح کرد: متقاضیانی که مدارکشان را کامل در سامانه بارگذاری نکرده‌اند و یا در ثبت نام اشتباه داشته‌اند تا ۲۹ اسفندماه فرمت دارند نسبت به انجام کامل ثبت نام و اصلاح آن اقدام کنند.

تاکنون ۵ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۳۵ هزار و ۳۹۷ نفر مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال هستند که با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و موافقت شورای‌عالی مسکن به آمار ثبت‌نامی‌های مسکن افزوده شدند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستورکار دارد. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تأمین شده است و اراضی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار دارد.