مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به ضرورت اجرای پنج دستور ویژه رئیس‌جمهور در حوزه بانکداری، تصریح کرد: این بانک در اجرای دستورات مزبور از بانک‌های پیشگام کشور بود و عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، آیت‌اله ابراهیمی گفت: بانک سپه برای کمک به رفع نیازهای ضروری مردم از اول سال جاری حدود 900 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد به 2 میلیون هم‌وطن پرداخت کرده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک سپه اظهار داشت: بانک سپه در پرداخت تسهیلات خرد آسان، سریع و بدون ضامن پیشگام است و در بهمن‌ماه 65 هزار و 400 نفر به ارزش 17 هزار و 500 میلیارد ریال از این بانک تسهیلات بدون ضامن دریافت کرده‌اند.

* حمایت از تولید را وظیفه خودمان می‌دانیم

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح ملی و حاکمیتی ادغام به‌منظور اصلاح نظام پولی و بانکی کشور تصریح کرد: این بانک هم‌زمان با انجام مأموریت مهم ملی ادغام، پروژه انتقال داده‌های پنج بانک ادغام‌شده به سیستم بانکداری متمرکز بانک سپه را عملیاتی کرد و زیرساخت‌های لازم برای یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی و عملیاتی و همچنین زمینه تحول کسب و کارهای بانک را هم فراهم کرد.

ابراهیمی به ثبت بزرگ‌ترین مهاجرت سیستمی در نظام بانکداری کشور در بانک سپه اشاره کرد و اظهار داشت: این بانک طی دو سال اخیر بدون تأثیرپذیری از شرایط حاصل ادغام، به نقش‌آفرینی خود در اقتصاد ملی و حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی ادامه داد و ما پشتیبانی از رونق تولید و اشتغال‌زایی را وظیفه خودمان می‌دانیم.

اصلاح نظام بانکی

ابراهیمی سپه را در اصلاح نظام بانکی کشور، بانک خط‌شکن دانست و افزود بزرگ‌ترین اقدام عملی اصلاح نظام بانکی کشور با اجرای موفق طرح ملی ادغام در بانک سپه آغاز شد و با استفاده از این تجربه می‌توان گام‌های بعدی در این زمینه را برداشت.

وی افزود: بانک سپه طی دو سال اخیر اقدامات مهمی در زمینه اصلاح ساختارها و فرآیندهای کاری برای منطبق ساختن فعالیت‌های این بانک با استانداردهای صنعت بانکداری دنیا انجام شده است.

* دریافت خدمات مردم از بانک سپه را آسان‌تر می‌کنیم

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به تأکید دولت و رئیس‌جمهور مبنی بر آسان‌سازی دسترسی و دریافت خدمات بانکی برای عموم مردم تصریح کرد: تمام برنامه‌های بانک سپه به‌ویژه در حوزه‌های فناوری اطلاعات برای تحقق خواست دولت در این زمینه تدوین و عملیاتی می‌شود

وی افزود: با اجرای طرح‌های حوزه فناوری دسترسی آسان مشتریان به خدمات بانک سپه آسان می‌شود و با نهادینه شدن فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع تمام اقشار مختلف مردم می‌توانند از این بانک خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

* دارایی‌های مازاد را واگذار می‌کنیم

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک در راستای سیاست‌های دولت و برای تقویت توان تسهیلات دهی، فروش اموال مازاد خود را با جدیت تمام دنبال می‌کند

وی افزود در هر هفته چند مزایده فروش اموال مازاد در بانک سپه برگزار می‌شود و از ابتدای سال جاری تشریفات واگذاری 10 هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک انجام شده است؛ اما متأسفانه متقاضی جدی و چندانی برای خریداری اموال وجود ندارد.

* بانک سپه حمایت‌های ویژه می‌خواهد

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار ترازنامه‌های حاصل از ادغام اشاره کرد و اظهار داشت: بانک سپه برای بر طرف کردن چالش‌های ناشی از ادغام در حوزه‌های مختلف از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار خود استفاده کرده ولی رفع برخی مشکلات در گرو مساعدت و همکاری مراجع بالادستی است

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر بانک سپه همزمان با انجام امور جاری خود، در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی وظایف سنگینی دارد که باید از سال آینده در این زمینه با بانک همکاری شود.

* برای اعتلای بانک سپه برنامه داریم

ابراهیمی ضمن اشاره به نهادینه شدن فرهنگ برنامه محوری در بانک سپه تصریح کرد: بنا داریم با استفاده حداکثری از توانمندی و ظرفیت‌های موجود ضمن بهبود شاخص‌های عملکردی به اعتلای نام بانک سپه بیشتر کمک کنیم

وی سودآوری را از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان در واحدهای مختلف بانک سپه دانست و گفت: تحقق اهداف برنامه‌های بانک در حوزه‌های تسویه مطالبات از دولت، مولدسازی دارایی‌ها، توسعه خدمات کارمزد محور، مدیریت هزینه‌ها و افزایش سرمایه نقدی، سودآوری بانک را در پی خواهد داشت.