صنعت بیمه در سال های اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و نمایه ها و شاخص های اقتصادی این ادعا را تایید می کنند

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی ضمن ابراز خرسندی از انتصاب مهندس مجیدبهزادپور به عنوان رئیس کل، با اعلام این مطلب افزود: پرهیز از سیاسی کاری و تکیه بر دانش روز و کار دقیق کارشناسی از عوامل موفقیت صنعت بیمه به شمار می روند.

دکتر غلامرضا سلیمانی با اشاره به ضرورت تقویت خودباوری در صنعت بیمه، تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه کشور ما در سطح منطقه بسیار درخشان است و پس از تحریم ها قطعا بهتر از این خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که وظیفه دولت، تصدی گری در بخش اتکایی نیست، خاطرنشان کرد: با اعطای مجوز و تقویت شرکت های بیمه اتکایی خصوصی می توان از سنگینی بار مسئولیت دولت کاست و سرمایه های انسانی را برای توسعه بخش های نظارتی به کار گرفت.

دکتر سلیمانی از توسعه بیمه های زندگی به عنوان یک دستاورد بزرگ تاریخی نام برد و گفت: بیمه های زندگی باید در قامت بیمه مکمل بازنشستگی ظاهر شوند و امیدوارم با نگاه مثبت وزارت اقتصاد و درایت رئیس کل جدید بیمه مرکزی این امر با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هوشمندسازی در صنعت بیمه و تحقق رویای دیجیتال سازی را به رغم برخی مقاومت ها و مخالفت ها حتمی دانست و اظهار داشت: صنعت بیمه برای رسیدن به شرایط آرمانی باید مجهز به آخرین تکنولوژی های روز و ابزار بیمه ای مورد نیاز شود.