صنعت بیمه کشور به لحاظ میزان فراگیری خدمات، تنوع محصولات و میزان ریسک پذیری از توانمندی بالایی برخوردار است که باید متناسب با جایگاه واقعی خود معرفی شود.

  به گزارش مرور نیوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجیدبهزادپور با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و قدردانی از رئیس کل پیشین نهاد ناظر صنعت بیمه، ضمن اعلام این مطلب افزود: استقرار حاکمیت شرکتی و پرهیز از مداخله گری در امور غیرمرتبط از جمله برنامه هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی از ضرورت نوآوری در ارائه محصولات، هوشمندسازی خدمات و بیمه گری مبتنی بر تنوع ریسک ها سخن گفت و خاطرنشان کرد: کوتاه شدن فرایند صدور مجوزها از اولویت های بیمه مرکزی است که به تقویت ساختاری صنعت بیمه منتهی خواهد شد.

مهندس مجید بهزادپور با اشاره به اهمیت فراوان سرمایه های انسانی در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی کشور، اظهار داشت: در کنار توسعه صنعت بیمه باید حفظ امنیت فعالان شبکه فروش و توجه به معیشت کارکنان این صنعت نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی بیمه، حمایت از بیمه گذاران را مهمترین اولویت نهادناظر توصیف کرد و افزود: مبارزه با فساد، تبانی و تبعیض از دیگر اولویت هایی است که در بستر ظرفیت های قانونی دنبال خواهد شد.

وی با قدردانی از خدمات دکتر سلیمانی در دوران تصدی بر نهادناظر صنعت بیمه، اظهار داشت: حفظ و ارتقای دستاوردهای گذشته با نگاه تحول گرایانه به آینده از مولفه های اصلی دستیابی به توسعه پایدار است.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید ویژه بر ضرورت همدلی و همراهی تمامی نهادها، مدیران، صاحبنظران و کارشناسان بیمه ای در ارتقای این صنعت، تصریح کرد: با وجود فعالیت های مستمر برای بازیابی جایگاه صنعت بیمه هنوز بسیاری از ظرفیت های بیمه ای مغفول مانده که باید احیا شود.

وی با تشکر از ریاست محترم جمهوری، هیات محترم دولت و قدردانی از اعتماد مقام محترم وزارت، اظهار داشت: اندازه فعلی این صنعت با وجود حجم بالای ریسک هایی نظیر حوادث طبیعی، سوانح جاده ای و گستردگی مباحث درمانی در شان این صنعت نیست و باید گسترش یابد.

بهزاد پوردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد بزرگ صنعت بیمه و تاکید بر برخی از آمارهای قابل توجه مانند سرمایه گذاری در حد 150هزار میلیارد تومان، سرمایه در حد40هزار میلیارد تومان و فروش و درآمد در حد 100هزار میلیارد تومان، گفت این شرایط درحد اقتصاد کشور نیست و در این زمینه نیاز به توسعه جدی وجود دارد.

مهندس بهزادپور در ادامه بر لزوم بهره گیری از مولفه های شریعت اسلام برای توسعه بیمه گری در جامعه تاکید کرد و گفت: با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بهره گیری از قابلیت مشاوره و کارشناسی،راه اندازی کمیته فقهی و تاسیس شرکت بیمه تکافل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مهندس بهزادپور، سرمایه گذاری هوشمندانه در بازار سرمایه و انتشار اوراق بیمه ای را از جمله راهکارهای تقویت بنیان های صنعت بیمه دانست و افزود: با استقرار سامانه بیمه گری و تغییر شیوه های نظارتی می توان به ارتقای سطح صنعت بیمه در کشور امیدوارتر بود.

شایان ذکر است در این آیین، دکتر احسان خاندوزی _ وزیر امور اقتصادی و دارایی_ دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل پیشین بیمه مرکزی و دکتر سید محمد کریمی _ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_ نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان حکم ریاست کلی مهندس مجیدبهزادپور رسما تحویل شد و از خدمات دکتر سلیمانی نیز تقدیر به عمل آمد.