معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: حدود ۹۰ درصد از ثبت نام کنندگان سه شرط از چهار شرط شأن مورد پالایش قرار گرفته است و شرط چهارم شامل سابقه سکونت در استان یا شهر جدید مورد تقاضا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش از تابستان ۱۴۰۱ نتیجه نهایی به متقاضیان اعلام می‌شود.

وی افزود: البته به صورت گروه به گروه، هر گروهی که زودتر پالایش شوند و به صورت پیامک برای ادامه فعالیت‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.

محمودزاده ادامه داد: نتیجه تا آخر خرداد اعلام می‌شود و به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت نام کردند یا به شهر جدیدی که در آن ثبت نام داشتند باید مراجعه کنند و بررسی مجدد مستندات اگر اشتباهی صورت گرفته باشد حتماً انجام خواهد شد.

وی گفت: از ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ تحویل واحدها را داریم که در قالب طرح قبل ثبت نام کرده بودند و با توجه به این که ضرورت ایجاب می‌کرد کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن هم ثبت نام کرده بودند از مزایای نهضت ملی هم ثبت نام بهره‌مند شوند این دو طرح در هم ادغام شد. از ابتدای سال ۱۴۰۱ افتتاح واحدهایی را خواهیم داشت و سال ۱۴۰۱ بنا بر این است که ساخت بیش از یک میلیون واحد مازاد بر واحدهایی که الان کار می‌شود، شروع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: میزان تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومان برای تهران است و برای کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای کشور هم ۳۰۰ میلیون تومان است.

محمودزاده درباره قیمت تمام شده مسکن هم گفت: هموطنانی که در این طرح مشارکت می‌کنند عدد ثابتی را استناد نکنند و بر اساس نوع ساختمان و تعداد طبقات و موضوعات متفاوت با قیمت‌های مختلفی متفاوتی مواجهیم، ولی هر متقاضی در ابتدای قراردادی که با سازنده می‌بندد تقریباً تا انتهای طرح تصویری روشنی را برای آن مشخص می‌کنند و میزان آورده اش مشخص می‌شود که در طی ۴ تا ۵ مرحله در طول یک سال و نیم تا دو نیم سال باید آورده شأن را مشخص کنند.