گروه فولاد مبارکه با طوفانی از رکوردزنی‌های پی‌درپی، همزمان با آغاز قرن جدید نشان داد که همت بلند جهادگران عرصه تولید برای تحقق شعار سال و لبیک به منویات مقام معظم رهبری کارساز بوده است.

به گزارش مرور نیوز، گروه فولاد مبارکه اصفهان با طوفانی از رکوردزنی‌های پی‌درپی، همزمان با آغاز قرن جدید نشان داد که همت بلند جهادگران عرصه تولید برای تحقق شعار سال و لبیک به منویات مقام معظم رهبری کارساز بوده است.

«تولید» کلیدواژه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر با انتخاب شعار سال بر آن تاکید داشته‌اند و پولادمردان شرکت فولاد مبارکه با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزى خود در ایام نوروز و در شرایطی که عموم مردم و بسیاری از مشاغل در تعطیلات نوروزی به سر می‌بردند، با رکوردزنى‌هاى پى‌درپى به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و عزم جزم خود برای افزایش تولید را به منصه ظهور گذاشتند.

امسال نیز شعار سال بر محور «تولید» نامگذاری شده و رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید ویژه‌تری دارند، با این تفاوت که دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشد؛ در همین راستا جهادگران جبهه صنعت و خودکفایی کشور در گروه فولاد مبارکه با آغازى طوفانی در ابتدای قرن جدید کمر همت بستند تا شعار امسال را از همان روزهای ابتدایی تحقق بخشند و در بخش تولید صنعت فولاد کشور، کاری کنند کارستان.

وقتی تحریم‌ها و کرونا هم مانع اراده و سخت‌کوشی تلاشگران فولاد مبارکه نشد

در واپسین روزهای قرن پیشین، رکورد تولید سالیانه محصول قلع‌اندود فولاد مبارکه پس از ۱۰ سال شکسته شد و به همت تلاشگران ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه، با تولید ۱۱۰ هزار و ۵۰۱ تن محصول قلع‌اندود، از رکورد ۱۰۸ هزار تنی در سال ۱۳۹۱ عبور کرد؛ این رکورد با وجود محدودیت‌ها و مشکلاتی همچون تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا به دست آمد که نشان از اراده جمعی کارکنان فولاد مبارکه و سخت‌کوشی کارکنان ناحیه نورد سرد این شرکت داشته است.

این در حالی است که نخستین رکوردزنی تولید در سال جدید، همزمان با اعلام شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط تلاشگران ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه آغاز گردید و با مجموع تولید ۲۶ هزار و ۱۳ تن آهن اسفنجی با سهم تولید ۱۶ هزار و ۹۰۳ تن در واحد احیا مستقیم ۱ و سهم تولید ۹ هزار و ۱۱۰ تن در واحد احیا مستقیم ۲، رکوردهای تولید روزانه آهن اسفنجی حاصل گردید. 

رکوردزنی شرکت فولاد مبارکه در مجتمع فولاد سبا بار دیگر متبلور شد و تلاشگران این واحد صنعتی در ششمین روز از سال جدید موفق شدند با تولید ۴ هزار و ۵۱۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیاء مستقیم شهید شهبازی رکورد تولید روزانه این محصول را ثبت کنند و این در حالی است که رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد سبا به میزان ۴ هزار و ۴۸۰ تن بود که در ۶ آذرماه ۱۳۹۸ محقق شده بود.

این تازه آغاز راه است

اما این تازه آغاز راه است و درخشش گروه فولاد مبارکه در عرصه تولید همچنان و با قوت بیشتری ادامه دارد؛ موفقیت‌ بعدی در شکستن رکورد سالیانه تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان به وقوع پیوست و رکورد سالیانه تولید آهن اسفنجی در این شرکت به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن رسید و بار دیگر تلاشگران گروه فولاد مبارکه نشان‌ دادند که با وجود موانع و مشکلات در سال گذشته، در جهت افزایش تولید مصمم هستند.

اما رکوردزنی‌های گروه فولاد مبارکه به اینجا ختم نشد و فولاد امیرکبیر کاشان نیز رکوردهای جدیدی به نمایش گذاشت؛ جهادگران عرصه تولید در این شرکت با رکوردزنی تولید سالیانه خط گالوانیزه به میزان ١٦١ هزار و ٧٩٧ تن، رکورد قبلی تولید سالیانه ١٥٥ هزار و ١٥ تنِ سال ١٣٩٩ شکسته شد. همچنین در خط نورد سرد این شرکت نیز رکورد تولید سالیانه ٢٢٧ هزار و ١٨٦ تنی سال ١٣٩٩ به ٢٣٤ هزار و ٣٣٢ تن در سال ١٤٠٠ رسید؛ تلاشگران این بنگاه صنعتى،  تولید سالیانه خط اسیدشویی را از مرز ٢٣٢ هزار و ٤٥٤ تنی سال ١٣٩٩ گذر دادند و به ٢٣٢ هزار و ٥١٤ تن در سال ١٤٠٠ رساندند؛ همچنین فولاد سنگان نیز در سال جاری موفق به رکوردشکنی روزانه تولید ۱۸ هزار و ۵۸۸ تن گندله گردید و توانست رکورد قبلی ۱۸ هزار و ۴۵۷ تنِ ١٥ اسفندماه ۱۴۰۰ را ارتقا دهد.

تجلی رکوردزنی‌های بدون توقف تولید

تجلی رکوردزنی‌های تولید گروه فولاد مبارکه این بار به نقطه‌ای دیگر از کشور رسید و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری موفق شد با تولید ۲ هزار و ۶۹۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم خود رکورد جدیدی را به ثبت برساند؛ پیش از این، رکورد میزان تولید روزانه این محصول در روز چهارم تیرماه ۱۴۰۰ و به مقدار ۲ هزار و ۶۵۶ تن صورت گرفته بود که با ثبت تناژ تولید در سال جدید، رکورد روزانه به میزان ۳۴ تن ارتقا یافت.

۱۳ روزی که برای گروه فولاد مبارکه تاریخ‌ساز شد

اما در ۱۳ روز آغازین سال و قرن جدید، گروه فولاد مبارکه به رکوردهای تاریخ‌سازی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم دست یافت، رکوردی که تنها نشان از همت جهادگران جبهه صنعت و مدیریت مبتنی بر دانش دارد، مدیریتی که از سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی مدون منطبق با تأکید بر ارتقای تولید، درصدد رسیدن به قله‌های افتخار برای کشور بود.

ثبت رکوردهای متعدد تولید در نواحی فولادسازی و آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه نشان داد که خستگی برای مردانی از جنس فولاد در میدان تولید بی‌معناست؛ رکوردزنی متوالی و مهم تولید ۱۵۳، ۱۵۵ و ۱۶۰ ذوب در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و تولید ۹ هزار و ۳۱۰ تن در واحد احیا مستقیم ۲ و ۱۶ هزار و ۹۵۱ تن در احیا مستقیم ۱ در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین سال جدید رقم خورد که جز با هماهنگی دقیق بین‌بخشی و درایت مدیران این شرکت امکان‌پذیر نبود.

آنچه در این ۱۳ روز ابتدایی سال در گروه فولاد مبارکه محقق شد، مؤید آن بود که این مجموعه بزرگ صنعتی با تدابیری که از گذشته در آن اندیشیده شده به خوبی از ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی کردن شعار سال برخوردار است.