قیمت نفت آمریکا در بازارهای جهانی امروز به دلیل ذخایر پایین این کشور به ۹۷ دلار و ۸۹ سنت به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش مرور نیوز، قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از کاهش ۳ دلاری در روز گذشته دوباره روند نزولی به خود گرفته است، در خصوص علت این امر کارشناسان معتقدند کاهش ذخایر نفت خام آمریکا یکی از اصلی ترین دلایل کاهش قیمت نفت است از طرفی هم گسترش دوباره کرونا در شانگهای چین موجب شده دولت پکن تدابیر کرونایی جدی را برای این شهر در نظر بگیرد و همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران از آینده بازار تقاضا مطمئن نباشند.

بر همین اساس قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۱۸ فروردین ماه) در بازارهای جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۳ دلار ۸ سنت کاهش به ۱۰۳ دلار رسیده که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۳.۲۱ درصد کاهش را به خود دیده است.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با ۴ دلار و ۲۰ سنت کاهش به ۹۷ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۴.۵۳ درصد کاهش را به خود دیده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با کاهش ۲.۲ درصد یا ۲ دلار و ۱۱ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش کاهشی ۲.۶۸ درصدی یا ۲ دلار و ۸۳ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایشی ۱۹.۳۳ درصدی یا ۱۶ دلار و ۶۲ سنتی روبرو شده است.

از طرف دیگر قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با کاهش ۲.۰۵ درصدی یا ۲ دلار و ۵۱ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با کاهش ۵.۰۷ درصدی یا ۵ و ۲۲ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایش ۱۵.۳۲ درصدی یا ۱۲ دلار و ۹۹ سنتی روبرو شده است.

با این حال کارشناسان معتقدند با توجه به ادامه دار بودن تنش بین روسیه و اوکراین قیمت نفت به ازای هر بشکه در بازارهای جهانی ۱۰۰ دلار معامله شود.