بانک ملی ایران در جهت حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فناور در زیست ‌بوم نوآوری در سال « تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» آمادگی کامل برای همراهی و همکاری دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، کشورهای پیشرفته جهان با اتکا بر علم و فناوری توانسته اند به موفقیت های خیره‌کننده‌ای دست یابند، بنابراین از یک سو مسئله علم و فناوری به عنوان یک موضوع جدی و از سوی دیگر تامین مالی طرح های تحقیقاتی و فناوری یکی از الزامات مهم تحقق رشد و توسعه اقتصادی است.

 از همین رو بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان مالی زیست‌بوم نوآوری کشور در سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان  «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است، آمادگی دارد تا در جهت کمک و تسهیل امور طرح‌های دانش بنیان و فناور که مشغول تحقیق و تولید هستند، تمامی خدمات بانکی از جمله پرداخت تسهیلات ویژه، تامین مالی، صدور انواع ضمانت نامه، گشایش اعتبار اسنادی و سایر خدمات بانکی و مالی را ارائه دهد.

بانک ملی ایران در سال های اخیر با تکمیل خدمات مالی و تنوع در سبد خدماتی رویکرد حمایت از طرح های دانش بنیان را پیش گرفت و رویکردهای جدیدی را برای پشتیبانی از رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان اتخاذ کرد تا این شرکت‌ها بتوانند در تولید ناخالص ملی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور ارزش آفرین باشند.

این بانک با محور قرار دادن حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان در سیاست ها و برنامه های خود در سال جاری قصد دارد در گام دوم انقلاب در راستای بالندگی علم و پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان و فناور را تا رسیدن به تکمیل زنجیره ارزش، توسعه اقتصاد ملی و رونق تولید و اشتغال آفرینی کمک کند.

از آنجا که نگاه بانک ملی ایران، حمایت از اقتصادی است که با علم همراه باشد بر این اساس این بانک به منظور افزایش توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در سال جاری درصدد است با تخصصی کردن شعب بانک، شعبی را به امور شرکت های دانش بنیان اختصاص دهد تا سبد خدمات اعتباری بانک و تامین مالی زنجیره ای را با اولویت حمایت از فعالان فناوری نظیر شرکت ها و کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها به سمت تولید هدایت کند.

کسب و کارها و فعالان حوزه فناوری اطلاعات امروز نمود واقعی تولید و توسعه هستند و این بانک کسب و کار ها را (فین تک ها و لندتک ها) با تعیین خط مشی و تدوین مقررات و قوانین جدید اعتباری تا رسیدن به تحقق اهداف شان حمایت خواهد کرد.