‌رئیس ادارهٔ صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم از کشف 4 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان از واحدهای خرده‌ فروش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، دانش‌نیا شنبه 11 دی در جمع خبرنگاران گفت: براساس دستور مقام قضایی و با توجه به وظیفهٔ این اداره برای برخورد با فروشندگان سیگار قاچاق، 22 گشت مشترک با همکاری 5 نهاد نظارتی در جهرم ایجاد شده است.

او با بیان اینکه نمایندگانی از فرمانداری، نیروی انتظامی، دخانیات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در این گشت‌ها حضور دارند، گفت: سیگارهای قاچاق مکشوفه به همراه پرونده‌های تشکیل شده، برای رسیدگی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

دانش‌نیا هدف از این بازرسی‌ها را سامان‌دادن به وضعیت بازار و برخورد با متخلفان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با شدت و قوت بیشتری ادامه می‌یابد تا متخلفان فضای جامعه را فضایی امن برای انجام کارهای خود، در عرضه و فروش کالای قاچاق تصور نکنند.

رئیس ادارهٔ صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم، یکی از مشکلات پیش‌رو را نبود امکانی برای نگهداری کالاهای مکشوفه احتمالی عنوان و اضافه کرد: سازمان اموال تملیکی در شهرستان جهرم نمایندگی و شعبه‌ای ندارد و این موضوع مشکل‌ساز شده است.

وی حل این مشکل را کمکی برای ارتقاء کمی‌ و کیفی فعالیت‌های نظارتی در حوزه قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: زمانی این گشت‌ها مؤثرتر است که مردم نیز همکاری بیشتری داشته باشند و در شناسایی و برخورد با متخلفان مسوولان را یاری کنند.