به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر آیین تجلیل از کارگران شهرستان لنجان به همت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی این شهرستان و به میزبانی مجتمع فولاد سبا در سالن همایش این مجموعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر،حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه،شهرستان لنجان و کارگران این شهرستان پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر آیین تجلیل از کارگران شهرستان لنجان به همت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی این شهرستان و به میزبانی مجتمع فولاد سبا در سالن همایش این مجموعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر،حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه،شهرستان لنجان و کارگران این شهرستان پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این آیین از  ۱۰۳ نفر از کارگران این شهرستان شاغل در بخش های مختلف صنعت،خدمات و... با اهدا هدایایی تجلیل بعمل آمد که بخشی از آنها تلاشگران شاغل در ذوب آهن اصفهان و شرکت های اقماری این مجتمع عظیم صنعتی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر در این آیین گفت : مقام کارگران تا بدان آنجا مقدس است که پیامبر اکرم (ص) بر دست پینه بسته این قشر بوسه زدند. این تلاشگران به واقع هر کدام در هر بخشی از کشور برای خودکفایی ایران اسلامی کوشش می کنند.

وی افزود : اساس تمامی پیشرفت های ما، کارگران با ایمان هستند و همه ما بستر ساز فعالیت های این عزیزان هستیم که در خط مقدم قرار دارند.کارگران زمانی که با نیت الهی منزل را به قصد محل کار ترک می کنند لحظه به لحظه آن عبادت است و اگر اتفاقی برای آنها رخ بدهد حکم شهید وشهادت را دارد.

حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار شهرستان لنجان نیز در این آیین گفت : بر اساس آیات و روایت،کلمه کار و کارگر جایگاه ارزشمندی دارند. زمانی که کارگر همراه با مسئولیت پذیری و وجدان کاری در محل کار حضور می یابد همواره در حال عبادت است.

وی افزود : استقلال،خودکفایی و در مجموع عزت ملی میهن اسلامی ما،در بخش های گوناگون  بسته به کار و کارگر است.امروز در شرایطی که کشور قرار گرفته است،عرصه کار در واقع یک عرصه پیکار است و کارگر ما،در این عرصه مجاهد فی سبیل ا... محسوب می شود و باید این فرهنگ تبیین شود و این مقوله بخشی از جهاد تبیین است.

این مقام مسئول ادامه داد : دولت سیزدهم در سند تحول خودش حوزه کار و کارگر و تامین نیازهای این قشر عزیز را به خوبی تبیین کرده است که بخشی از آن را در ابتدای سال در افزایش حقوق و مزایای کارگران داشتیم و نکته دیگر  صدور مجوزهای کار در کوتاه ترین زمان ممکن  است که تحول بزرگی را رقم می زند. همه این رویکردها به این نقطه می رسد که چرخ تولید و اشتغال ایران اسلامی رشد و توسعه را در بخش های مختلف رقم بزند.

محمدی گفت : لنجان یک شهرستان صنعتی و همچنین کشاورزی با قابلیت های بسیار بالا است و بخش عظیمی از شاغلین شهرستان را در بخش های مختلف کارگران تشکیل می دهند و انشاا... به یُمن سفر آتی ریاست محترم جمهور به استان اصفهان و توجه ویژه به مناطق اقتصادی، انشاا... اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.  

مهدی کریمی رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان نیز در این آیین گفت : ادای احترام می کنیم به ساحت مقدس بیش از شش هزار شهید کارگر استان اصفهان و ۶۷۰ شهید کارگر و کارمند شهرستان لنجان و یاد و خاطره دلیرمردی و رشادت های این عزیزان را پاس می داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان لنجان وجود دارد افزود : به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر ستادی در شهرستان لنجان تشکیل شد و برنامه هایی را پیش بینی کرد از جمله آنها تجدید میثاق جامعه کارگری و تولیدی شهرستان لنجان با آرمان شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که در محل گلزار شهدای شهر سده برگزار شد و برنامه دیگر آیین گرامیداشت امروز بود که به میزبانی مجتمع فولاد سبا برگزار شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ماهیت کارگری و کسی که در راه کسب رزق حلال تلاش و کوشش می کند، قابل تقدیر است و واقعاً کلمه مجاهد فی سبیل ا... بهترین توصیف برای جامعه عزیز کارگری است.

 رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه ما همواره وظیفه پیگیری مطالبات و دغدغه های کارگران را داریم،تصریح کرد : در سال ۱۴۰۱ دو برنامه محوری را در این اداره دنبال خواهیم کرد یکی بحث توسعه تشکل های کارگری است و دوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت و واحدهایی که هنوز موفق نشدند این برنامه کلیدی را پیاده سازی نمایند زیرا این طرح دغدغه های قشر عزیز کارگران را کاهش می دهد.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد کشور نقش عمده‌ای در پرورش نیروی انسانی ماهر و کارگران این صنعت داشته است و با ایجاد صنایع فولادی همچون فولاد سبا ، رشد این صنعت در کشور را رقم زد.